• Day 10

Foz do Arelho - Lisabon

October 15, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

16 km
    ráno zataženo, drobounce mrholilo, přes den občas polojasno

Vstávali jsme v 7.30, snídali v pastelarii Doce Mar.
    Tras do Oueiros - Cafe Daideia - rýžový pudink, vino verde 2 láhve a 1 na cestu na nádraží. Cestu jsme naplánovali přes kostelík s výhledem na hrad. Nádraží jsme našli snadno. Chvíli jsme byli v nejistotě, jestli nějaký vlak jede, ale vypadalo to nadějně, přicházeli další lidé. Na nádraží jsme udělali rozlučkový piknik - lahví vína a jelitem (při koupi jsme mysleli, že je to klobása). Vlak přijel a průvodčí nám bez problémů prodal lístek do Lisabonu. Cesta vlakem trvala 2,5 h, byl to osobák. V Lisabonu jsme šli pěšky do centra, oproti předchozím dnům tu byl šrumec, hodně lidí a žádná gelateria, zato bazarů a různých vetešnictví bylo dost. Dostali jsme se naturistické části města. Chtěli jsme na hrad, bylo ale velké vedro, tak nás to chození rychle přestalo bavit, a vydali jsme se dřív na letiště - metrem s jedním přestupem, které nás odvezlo k terinalu 1. Chvíli jsme hledali, odkud jede bus k terminálu 2. V 18.15 jsme byli už odbavení, koupili si něco k jídlu a čekali na letadlo.
    Mělo zase zpoždění, ale tentokrát nám to nevadilo. V Miláně nám to letí až ráno v 8.30.