trasa HRP (Haute Route Pyrenées)
  • Day44

Sobota 7

August 4, 2018 in France ⋅ ⛅ 33 °C

Počasí: slunečno, velké vedro, větrno

I poslední den jsme vstávali brzy. Vítek rozšířil seznam zapomenutých věcí. V chatě nechal brýle.
    Obávali jsme se horka, ale naštěstí foukalo. Foukalo dokonce tak, že jsme se tak tak udrželi na cestičce.
    Velkou část trasy jsme šli po hřebeni, tak se nám velmi brzy otevřel pohled na pobřeží, a jak jsme postupovali, otevíraly se nám nové úžasné výhledy.
    Nepříjemné vedro nás trápilo až poslední dvě hodiny při sestupování do města.
    Odměnili jsme se pořádnou porcí zmrzliny, pivem a jinými osvěžujícími nápoji, čímž jsme oficiálně ukončili naši pouť. Pak jsme se šli ubytovat do kempu, protože v chatách a hotelech bylo plno. Batohům jsme postavili stan, vysprchovali se a hurá na pláž. Tam jsme podruhé oficiálně ukončili naši pouť. Zítra a pozítří nás čeká relaxace u moře, přesun za hranice do Španělska, přesun do Barcelony a odlet domů.
    Bylo to zajímavé, nádherné, náročné, namáhavé, dlouhé a bůhví co ještě a jsme rádi, že jsme to dokázali.

6:05 - 15:30
    Trasa: Col de l'Ouillat (936m) - Banyuls-sur-Mer (0m)
    Stoupání: 700m
    Klesání: 1680m

• Day43

Pátek 7

August 3, 2018 in France ⋅ ⛅ 28 °C

Počasí: slunečno, velké vedro

Dnes jsme vstávali také velmi brzy. Už v 6:15, kdy se rozednívalo, jsme pochodovali. Cesta nebyla moc zábavná, šlo se lesem po silnici a pak po hliněnce, ale šlo se dobře, i když pot z nás tekl proudem. Do městečka Perthus jsme dorazili ještě dopoledne. Koupili Vítkovi plavky, nějaké jídlo a dali si oběd. Z města vedla cesta převážně po silnici a to byl děs. Vedro, vedro, vedro. Původně jsme chtěli spát pod širákem v sedle, ale když jsme viděli chatu, už se nám nikam nechtělo.

6:15 - 15:30
    Trasa: Las Illas (550m) - městečko Le Perthus (280m) - Col de l'Ouillat (936m)
    Stoupání: 1000m
    Klesání: 570m

• Day42

Čtvrtek 6

August 2, 2018 in France ⋅ ☀️ 32 °C

Počasí: slunečno, velké vedro

Už pomalu scházíme z hor a začíná být nesnesitelné vedro. Snídani jsme si proto domluvili na brzy ráno, abychom se vyhnuli největšímu vedru. Cesta byla opět docela nudná oproti předchozím dnům. Spestřila nám ji příhoda s chlapíkem s mačetou, který nás zastavil a požádal, jestli nemáme telefon, že se v lese pohybují čtyři malamuti bez páníčka a že je to nebezpečné. Náhodou jsme měli signál, tak jsme ho nechali zavolat majiteli psů. Pak řekl, že je vše ok a vyrazil mezi psy. Nevěděli jsme, co máme dělat, tak jsme šli jinou cestou a v tom se ozval hlasitý štěkot a trvalo to dlouho. Nevíme, jak chlapík s mačetou dopadl, ale snad dobře.
    Dnes jsme poprvé zahlédli moře. Vítek ho objevil na jedné vyhlídce v dálce v mlhavém oparu. Už to máme "kousek".

6:20 - 14:15
    Trasa: Moulin de la Palette (661m) - Roc de Frausa (1450m) - Las Illas (550m)
    Stoupání: 1030m
    Klesání: 1141m

• Day41

Středa 6

August 1, 2018 in France ⋅ ⛅ 28 °C

Počasí: slunečno, vedro

Ráno jsme klesali chvíli po silnici a pak lesem do městečka, kde jsme se posilnili v jediném otevřeném baru pivem, zmrzlinou a kávičkou. Objevili jsme i Spar a už jsme si představovali, co všechno si koupíme. Bohužel byl zavřený. Z města se stoupalo těžce. Náladu nám zlepšily ostružiny. Byl to dočista ostružinový ráj. Naštěstí teprve dozrávají, tak nás tolik nezdržely. Celkově nebyla cesta už tak zajímavá, protože jsme šli traverzem lesem a nic jsme neviděli. Chata, ve které jsme spali, byla jakási ekochata, ale kromě bio piva a bio jogurtu byla normální :-) Večer u stolu jsme se sešli se samými Francouzi. Měli o nás zájem a byli zábavní. Až do chvíle, kdy se Pavlík zeptal, co je to za závod, jehož účastníky potkáváme. Vyplynulo z toho, že se jedná o zakázaný závod a mezi Francouzi se strhla diskuse, jestli je to dobře nebo špatně a už se o nás nezajímali. Spát jsme šli brzy. Chceme totiž brzy vstávat a vyhnout se vedru.

8:20 - 17:15
    Trasa: Refuge de Batére (1500m) - městečko Arles sur Tech (282m) - sedlo Col de Paracolls (902m) - Ecogite Moulin de la Palette (661m)
    Stoupání: 600m
    Klesání: 1460m

• Day40

Úterý 6

July 31, 2018 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Počasí: polojasno, k večeru drobný déšť

Na dnešek byla špatná předpověď, ale naštěstí se nevyplnila. Čekala nás dlouhá etapa s výstupem na vrchol Canigou (2784m) - nejvyšší horu katalánských Pyrenejí. Stoupání nebylo náročné, až na samotný vrchol, kdy se lezlo po skále pomocí rukou a bez jištění. Jeden kluk tam vynesl klarinet a hrál do širého okolí. Sestup druhou stranou vrcholu byl o hodně snazší, na každém rohu byl kůl s aktuální nadmořskou výškou. Šli jsme kolem chaty Cortalets, kde se zpravidla nocuje a dá se zde koupit jídlo a pití, což nebývá po cestě obvyklé. Pavlík dal pivo a všichni jídlo z pikniku a vyrazili jsme dál. Byli jsme totiž teprve v půlce. Nemohli jsme se dočkat konce, strašně nás bolely nohy a navíc nám Vítek utekl a my nevěděli, jestli se neztratil. Spali jsme v chatě u silnice, měli tu dokonce i zmrzlinu, ale protože jsme přišli chvíli před večeří, nestihla jsem si ji dát.

7:30 - 17:30
    Trasa: Refuge de Mariailles (1710m) - vrchol Canigou (2784m) - Refuge Mines de Batére (1500m)
    Stoupání: 1400m
    Klesání: 1600m

• Day39

Pondělí 6

July 30, 2018 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Počasí: slunečno, později zataženo

Dnes jsme se pohybovali většinou ve výšce nad 2000m. Cesta vedla opět po hřebeni a byly krásné výhledy. Ačkoliv byla špatná předpověď, měli jsme pěkně.
    Honily se mraky a odpoledne bouřilo, ale nepršelo. V chatě jsme potkali Dány, kteří jdou obráceně HRP a také Francouze, kteří jdou GR10 už padesátý den.

8:15 - 15:45
    Trasa: Refugi d'Ull de Ter (2220m) - Refuge de Mariailles (1710m)
    Stoupání: 600m
    Klesání: 1110m

• Day38

Neděle 6

July 29, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Počasí: slunečno, později polojasno

Dnešní trasa byla krásná hřebenová túra jak má být. Přešli jsme vrchol a tři sedla a stále bylo na co koukat. Vítek v jednom sedle chtěl zapomenout hůlky, ale hodný a všímavý turista mu je zachránil.

8:20 - 16:15
    Trasa: Orri de Baix (2040m) - Refugi d'Ull de Ter (2220m)
    Stoupání: 1320m
    Klesání: 1050m

• Day37

Sobota 6

July 28, 2018 in France ⋅ ⛅ 15 °C

Počasí: polojasno

První část trasy byla pěkná. Vedla kolem třech jezer borovicovým lesem. Pak jsme procházeli lyžařským střediskem a následně po silnici, což byla otrava. Náladu nám zlepšil krámek v městečku Bolquère, kde jsme si koupili broskve, meruňky a jiné dobroty. Také jsme řešili Vítkovu nohu, asi si někde skřípl nerv. Původně jsme měli spát v městečku Eyne, ale zítra má být dlouhá a náročná túra, tak jsme popošli kousek dál po trase. Našli jsme pěkný plácek u cesty a potoka. Po nás přišla rodinka se třemi dětmi a s oslíkem. Evidentně jsme jim ten plácek vyfoukli. A za chvíli přišli další čtyři, kteří se také divili, že je plácek obsazený.

8:00 - 16:45
    Trasa: Chalet-Refuge des Bouillouses (2005m) - Eyne (1560m) - plácek vedle potoka Orri de Baix (2040m)
    Stoupání: 580m
    Klesání: 550m

• Day36

Pátek 6

July 27, 2018 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Počasí: slunečno

Dnes jsme zvolili alternativní trasu, která obchází vrchol Pic Carlit. Včera jsme dali nohám zabrat, tak jsme si chtěli odpočinout. Trasa vedla nejprve borovicovým lesem, pak širokým údolím a skončili jsme v chatě u obrovské přehrady, ke které vedla silnice. Má to své výhody, např. točenou zmrzlinu.

8:30 - 16:30
    Trasa: Refuge des Bésines (2104m) - Chalet-Refuge des Bouillouses (2005m)
    Stoupání: 650m
    Klesání: 750m

• Day35

Čtvrtek 5

July 26, 2018 in France ⋅ ⛅ 16 °C

Počasí: slunečno, vedro

Dnes jsme si spojili dvě trasy z průvodce do jedné, protože jedna byla moc krátká a také jsme chtěli ušetřit den. Vstávali jsme v 5:45. Ráno se šlo dobře, nebyla zima ani vedro. Do městečka Hospitalet jsme dorazili kolem 13:00. K naší radosti byl otevřený obchod i bar. Udělali jsme si příjemnou přestávku. Nakoupili jsme zásoby, zmrzlinu, pivo, kávičku a podobně. Na chatu jsme dorazili včas ještě před večeří. Krásně jsme stihli sprchu a otestovat postel.

6:45 - 17:30
    Trasa: Refuge du Rulhe (2185m) - městečko l'Hospitalet-près' Andorre (1436m) - Refuge des Bésines (2104m)