5-ti denní přechod hor Read more
  • 23photos
  • 0videos
  • 633kilometers
  • Day 1

1.den Schladming

July 5, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 19 °C

4.00 - 9.00 autem Praha - D. Dvořiště - Schladming - parkoviště u lanovky
    Lanovka 46 EUR

11,3 km
    Stoupání 796 m
    Klesání 666 m
    10.00 - 16.30

horní stanice lanovky Hochwurzen (1849m) - Rossfeld (1919m) kluci odmítli skupinové foto - Latterfussattel (rozcestí oběd) - Schiedeck (2339m) jen J, ostatní spali u cedule - jezírka, sněhová pole - chata Ignaz Mattis Hutte (1986m)

Po probdělé noci jsme byli hodně unavení, ani jsme nezahráli žádnou hru a ve 20.00 jsme byli už zalezlí v posteli. Dneska celý den svítilo sluníčko a dost jsme se všichni spálili.

• Day 2

2.den

July 6, 2020 in Czech Republic ⋅ ☁️ 19 °C

8.5 km na chatu
    4 km k jezeru a zpět
    8.20 - 12.00 a 14.00 - 16.15
    Stoupání 750 m
    Klesání 840 m

ch. Ignaz Mattis Hutte - Rotmandlspitze (2453 m) - 12.00 u našeho noclehu Keinprechthutte (1872 m) - krátký odpočinek s pivem, batohy na pokoj - nalehko k jezírku potoka Obertalbach (1950 m) - koupání mezi sněhovými krami - a zpět

Ráno jsme vstali v 6.30 (10h spánku nám prospělo). Dneska jsme se důkladněji namazali, i když bylo víc mraků. Po snídani jsme vyrazili po vrstevníci a pak do kopce. Přes sedlo a vrchol, následovalo dlouhé klesání. Chatu jsme viděli už z daleka. U kravího jezírka těsně před chatou jsme si dali oběd. Pak na chatě po pivu a krátkém odpočinku jsme vyrazili k jezeru se vykoupat. Po rychlé koupeli jsme krátce oschli a šli zpátky na chatu.
    K večeři jsme měli kuřecí haksnu s kaší, těstoviny s kari krůtou, vepřový plátek s knedlíkem a zelím, pak štrůdl a několik piv. Také jsme konečně zahráli pár her.
    Spát jsme šli o hodinu déle než včera. Večer se přivalily mraky a začalo pršet. Celou noc byl silný vítr.Všem byla zima, protože kvůli koróně nedávali deky a spali jsme jen v těch povlacích

• Day 3

3. den

July 7, 2020 in Austria ⋅ ☀️ 7 °C

9.00 - 16.00
    9,6 km
    Stoupání 1060 m
    Klesání 1299 m

Keinprechthutte - Trockenbrotscharte (2200 m) - chata Landawirseehutte (2000 m) - Gollingscharte (2350 m) Gollinghutte (1643 m)

Vstávali jsme v 7.00. Snídaně byla slabší než včera, chyběly cereálie.
    Po noční bouřce se ochladilo a foukal studený vítr. Šli jsme v bundách a dlouhých kalhotách. Na chatě v půli cesty jsme si dali radlera, čaj a Víťa gulášovku. Pak jsme stoupali do sedla s prudkým sněhovým polem. V sedle kupodivu nefoukalo. Pak následoval nepříjemný sestup, ale odměnou bylo nádherné údolí s několika potoky. Při sestupu bylo také krátké sněhové pole, kde Pavlík zachránil jiným turistům hůlku. Chata byla ve stráni u potoka, kde se pásli koníci.
    Přišli jsme včas, tak jsme si ještě před večeří dali polévku, pak k večeři řízky a špecle, pivo, svařák a williemsku.
    Zase nebyly deky, ale když jsme se zeptali, tak nám je dali. Hurá, nebude nám v noci zima.

• Day 4

4. den

July 8, 2020 in Austria ⋅ ☀️ 15 °C

8.30 - 15.00
    8.3 km
    Stoupání 1221 m
    Klesání 1200 m

Gollinghütte - sedlo Greifenbergsatt (2450 m) - vrchol Greifenberg (2618 m) - sedlo Uncetre Klafferskarte (2300 m) - chata Preintalerhütte (1650 m)

Dneska byla nejlepší snídaně - cereálie, salámy, sýry, marmelády, med, všeho, co hrdlo ráčí.
    Túru jsme začali stoupáním do sedla. Chvílemi hodně foukalo. Ve stínu byla zima a na sluníčku vedro. Ze sedla vedla cesta přímo na vrchol. Tam jsme konečně snědli chipsy a dali si vrcholového panáčka. Pak jsme dlouho klesali kolem mnoha jezer a rozeklaných vrcholků.
    Na chatu jsme došli docela brzy. Dali jsme si pivo a šli se koupat do potoka. Koupel byla osvěžující a kupodivu příjemná. Večeři jsme dali na prosluněné terase.

• Day 5

5. den

July 9, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

8.40 -15.30
    12,7 km
    Stoupání 1037 m
    Klesání 882 m

chata Preintalerhütte (1650 m) - kolem 7 vrcholů, na které nevedla cesta - Planai (1830 m)

Ráno jsme vstali jako obvykle v 7.00. Snídaně byla standardní, překvapila buchtička, i když byla dost suchá, až když se namazala máslem, byla dobrá.
    Dnes byl nejteplejší den.Túru jsme začali stoupáním na hřeben. Zbytek cesty byl houpavý terén, v podstatě traverz, který byl místy velice exponovaný. K horní stanici lanovky jsem přišli včas. Sjeli jsme se do Schladmingu, našli stanoviště busu, který měl jet za 20 minut. Dlouhou chvíli jsme si zkrátili zmrzlinou, a v tom přijel bus. Honem jsme naskočili i se zmrzkou a dojeli k autu k lanovce Hochwurzen. V 17.00 jsme vyráželi směr Praha. V Salzburku jsme povečeřeli v Sub-way. Domů jsme dorazili kolem 23.00.
    Všichni jsme se shodli, že se výlet vydařil.