Satellite
Show on map
  • Day 10

    Trinidad, Topes de Collantes

    February 19 in Cuba ⋅ ☁️ 24 °C

    Als ik de deur open doe van mijn kamer is de stortregen net zo koud als de douche die ik moet gebruiken (de laatste keer enigzins warm douchen was dus in Havanna) en dan staat er een dagtour in Topes de Collantes gepland.

    De semi-open jeep zorgt voor veel waterpret met de regen die maar aan blijft houden.
    De oude Russische bus trekt het nauwelijks om de bergen in te rijden en de chauffeur heeft haast dus we vliegen vaak bijna de bus uit. Wegieren doen alsof het een achtbaan is maar die zijn veelal veiliger

    Op een uitkijkpunt heb je een mafklapper die met een vogelspin rondloopt om op je te laten lopen.
    Ik zie ook deze bui al hangen en de stops daarna vrees ik dat de volgende staat met een glibberaar om zijn nek.
    Ik instrueer mijn groep dat zij eerst voorop moeten lopen en alles moeten checken.
    Panische An die ook alweer helemaal over haar toeren is, is het roerig met mij eens.

    Maar na de koffieboer, het andere lokale honing/notenzaakje en als we helemaal doorweekt zijn wordt het wel droog als we een wandeling van 4 km door de modder gaan doen
    Ik draag weer een trui want het is koud. In de waterval zwemmen slaan we dus ook bijna allemaal ook over.

    Onze ranger zoekt allerlei dieren en we zien een staart van een boomrat en vogels wegfladderen
    Hij is teleurgesteld dat het heeft geregend en de slangen nu in hun holen blijven, ik juich.

    Na de touwbrug is de lunchstop waar de slangenbezweerder kan zitten. Inmiddels heb ik de groep al zo opgefokt dat anderen ook niet de brug over durven

    Nou, An en ik konden stoppen met hyperventileren want zij hadden alleen hondjes en kippen in het restaurant.

    De stroom is weer uitgevallen als we terugkomen, zoals elke dag in dit gebied gebeurt.

    Wonderlijk doet de winkel het wel waar je met de creditcard kan betalen en ik sla eten in om later uit te delen aan de lokale bevolking

    Van de korte nachten en het ziek zijn ben ik moe. Ik spreek toch maar de voorraad loperamide voor de lokale bevolking aan en vecht mij door het maal
    Trinidad zelf niet veel gezien maar verlangend naar een warme douche en een lange nacht, vertrek ik vol optimisme naar Camaguey
    Read more