Satellite
Show on map
  • Day 13

    Santiago de Cuba

    February 22 in Cuba ⋅ ☀️ 28 °C

    In Santiago de Cuba is er veel gebeurd rondom de revolutie en er is veel over gebleven (tot aan de kogelgaten aan toe op foto 1)

    De eerste stop is bij de belangrijkste begraafplaats van Cuba
    Hier ligt Jose Marti, de vader des vaderlands maar ook Fidel (met een stuk soberder graf).
    Het is een hele show, de wisseling van de wacht ieder half uur en alle graven zijn imposant maar we hebben een klein hondje gevonden en de groep is vooral gefocust hierop en lijken Eduardo minder te horen.

    Het fort dat we erna bezoeken is prachtig gelegen aan de kust en we leren dat Nederlandse handelsdelegaties en piraten meermaals geprobeerd te hebben om Cuba te overheersen.
    Ik ervaarde het ontspannen en had niks door maar mensen moesten hard lachen achteraf omdat ik bijna op een immense leguaan heb gestaan en niks doorhad.

    We lunchen met een sandwich (hoera) en de middag is vrij. Ik en Alise besluiten om te gaan winkelen. De meeste winkels zijn om onverklaarbare reden al dicht, maar toch weet ik een zonnebril, snackjes, zonnebrand en hondenbrokken te scoren.
    Souvenirshops doen zij niet aan, terwijl wij daar juist naar op zoek waren.

    We drinken nog een cocktailtje op het dakterras en dan hebben we weer een muzikale activiteit.
    Op deze reis slaat soms de vermoeidheid heel intens toe en dat ik in slaap val op de meest ongelegen momenten, en mijn ogen vallen dicht bij het tweede nummer dat de muzikanten spelen.

    Lokale dansers trekken iedereen de dansvloer op om koppeldansen te doen maar ik heb geen zin in al dat aangeraak. Ik blijf dus lekker zitten

    Bij de pauze sneak ik weg om nog even te kunnen slapen, maar dat lukt maar even want de stroom valt uit en blijkbaar schrok het halve plein daarvan met gilletjes al gevolg.

    We eten op een dakterras met zijn allen, en ik lig vroeg op bed. Val als een blok in slaap. Het stadsleven ben ik doof voor.
    Read more