Camaguey - Bayamo - Santiago de Cuba

February 21 in Cuba ⋅ ☀️ 28 °C

Ik vond het wel weer fijn dat we de volgende dag vertrokken uit Camaguey.

De groep was erg moe. Normaal worden er veel vragen gesteld, maar iedereen wilde gelijk pitten.
    Onze gids weet veel en vertelt meer maar soms is een stilte welkom.

De rit is lang. We stoppen in Bayamo om te lunchen en even rond te wandelen
    Overduidelijk een arm stadje, want er is weinig te zien of te winkelen.
    Het is ook weer echt heet dus je doet dan ook minder.

Voor de lunch eten we taco's, wat een geweldige afwisseling is voor het monotone dieet hier. Iedereen smikkelt

We moeten op tijd weg door de Basiliek van de Heilige Madonna, de Cubaanse versie, waar zij geen vaste openingstijden hebben.
    Zoals gewoonlijk een overdreven kitscherig geheel, maar interessant om te zien van wat anderen daar als cadeautjes bracht om de Madonna te laten heiligen. Van schoolpotloden, tot het covid-vaccin. Elke prestatie moest worden bedankt door het te offeren aan Maria. Overal haar, honkballen, krukken en muziekinstrumenten.

Ik doneer weer een tas vol met spullen aan de nonnen om te verdelen onder de behoeftigen.
    Het filmpje zie je mij rennen vanuit de bus naar arbeiders op het land die ik verzorgingsproducten en eten breng.

We zullen twee dagen verblijven in Santiago de Cuba
    In de avond komen we aan in het hoel met het prachtige uitzicht op de zee en kerk met zonsondergang.

In de avond dineren de zusjes en ik samen en drinken daarna tot de late uurtjes met een andere groep door, met natuurlijk opzwepende muziek.