• Day 18

Ciego de Avila - Santa Clara - Varadero

February 27 in Cuba ⋅ ☀️ 25 °C

Een van de hoogtepunten bewaren wij voor het laatst: het graf van Che.
    Helaas mogen we binnen geen foto's maken, maar het is met minder grandeur dan verwacht. Stel je een mausoleum voor met een aantal graven voor verzetsstrijders en een aparte plek voor Che wat vooral te herkennen is aan de ster van licht.
    Verder een eeuwig brandende vlam en verder is het donker, je ziet eigenlijk helemaal niets.

Het beeld buiten is mooi maar ik wist niet dat Che zo bloeddorstig was. Een revolutionair maar die niet schuwde om iedereen de pan in te hakken

We rijden een lang eind door naar Varadero. Ik word tijdens de lunchpauze bijna gegrepen door een pauw, wat een nieuwe ervaring is

Bij aankomst nemen we afscheid van Ed en begint onze vrije anderhalve dag

Het hotel ziet er imposant uit. Het hotel zit alleen vol ordinaire mensen, Russen en viespeuken en het is allemaal zeer behelpen. Ik accepteer tekorten en gebreken, maar het is vies en heel slecht onderhouden.

Onze groep baalt, en dat is een goede graadmeter dat het niet ligt aan mijn hoge standaarden vOOR hotels.
    Het strand maakt veel goed, ook al worden we omringd door aso's.