• Day 16

Bye bye KL, hello firefly's

August 7, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag moeten we dan echt ons mooie appartement verlaten en gaan we één van werelds grootste vuurvliegjes kolonies bezoeken.
    Eerst even ontbijten en de laatste spullen pakken en daarna richting vliegveld om onze huurauto op te halen. Het was even zoeken, maar het is uiteindelijk gelukt om de car-rent te vinden. Nu moet jack linksrijden, maar al snel heeft hij de smaak te pakken. Rond 4 uur zijn we bij ons hotel en na een plons in het zwembad rijden we richting de vuurvliegjes. Er liggen paar bootjes klaar en al het helemaal donker is gaan we het water op met onze reddingsvesten aan. Onze boot is gelukkig elektrisch, waardoor je nog meer van alle geluiden kan genieten. Er zitten enorm veel vuurvliegjes. Alle takken aan de waterkant zitten er vol mee, prachtig om te zien. Het lijken wel bomen vol flikkerende lichtjes. Hij vaart zelfs tegen de bomen aan waarbij Stijn zelfs een vuurvliegje vangt, uiteraard hebben we hem vrijgelaten. Al met al geslaagde dag!Read more