Travel met de familie

Bye bye malaysia, hello singapore

August 20 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag is dan toch echt onze laatste dag aangebroken, spullen gepakt en nog even heerlijk naar het zwembad en strand geweest. Na de lunch nog even de laatste ringgits opgemaakt en daarna de taxi naar de airport. De international immigration is zo klein hier dat de deur zelfs gesloten was. Ook hadden ze maar 1 winkeltje na de douane, na 2 koffie en een paar snoepjes was toch echt alles op. :)
    Vlucht naar singapore ging top, nog even op het vliegveld hier en dan vertrekken we richting Berlijn.

Scooter, crocs & strand

August 19 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

We hebben de scooter toch maar een dagje extra gehuurd, het was zo leuk gisteren. Dus richting de crocodile farm gegaan, waar ze krokodillen opvangen en fokken. In een van de vijvers zitten wel 100 van die monsters. Brrrrrr.
    Ook het voeren gezien, maar volgens mij zaten ze behoorlijk vol. 4 van de 100 kwamen het water uit voor een kippetje. Daarna door naar een prachtig strand, even lekker plonsen en relaxen op onze laatste hele dag hier.
    ‘S avonds lekker gegeten en nog even geshopt. Morgen nog even naar het strand en dan vertrekken we om 6 uur richting singapore. Wat een fantastische reis hebben we gehad, ik zou hier wel willen blijven :)

Scooter sightseeing langkawi

August 18 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vandaag begonnen met een heerlijk ontbijt bij een warung hier op de hoek van de straat. Daarna scooters gehuurd om naar de Langkawi skycab te gaan. Een cabine baan de hoogste berg van Langkawi op met prachtige uitzichten. Het was zo’n kleine 20 km rijden, lekker met een windje op de scooter met warmte hier. De cabine baan bleek een heel park om zich heen te hebben, dus naast de cabinebaan omhoog hebben we nog wat leuke dingen gedaan, zoals het 3d museum en skyrex (een attractie met dino’s). Het uitzicht was echt prachtig, volop genoten.
    Daarna richting de seven wells watervallen, waar we een heerlijke plons hebben gedaan. Na een douche thuis en een prachtige zonsondergang uit eten gegaan hier, aan het strand en met een super lief puppie van 6 weken. Emma is verliefd:)

Relax, relax and enjoy langkawi

August 17 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag scheen een heerlijk zonnetje en zijn we na een uitermate slecht ontbijt richting strand gegaan. Het strand hier is heerlijk, niet te druk maar wel een hoop jetski’s. Heerlijk gezwommen, gelezen, zanddijken gebouwd, kortom heerlijk gerelaxt. Na een plons in ons zwembad, lekker een verlate lunch gehad en toch maar nog een massage genomen. Heerlijk!
    Daarna richting de nightmarket met de grab taxi. Deze viel een beetje tegen en volgens de locals ziet elke nightmarket er hetzelfde uit met dezelfde stalletjes, dus die hebben we afgestreept. Na een lekker potje pesten ligt alles nu op bed. Morgen hopen op een droge dag, dan willen we een scooter huren en het eiland rond crossen :)

Bye bye penang, hello langkawi

August 16 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vandaag lekker relaxed opgestaan, spullen gepakt, ontbeten en richting vliegveld. Penang heeft een erg klein vliegveld waardoor we bijna instapten naast de ingang van het vliegveld :)
    We gingen met firefly, een kleine low budgetmaatschappij met een propeller vliegtuig met maar 19 rijen. Inladen van de bagage ging op de oude manier met de hand. Na een vlucht van 35 min aangekomen in een nog droog langkawi, alleen toen we uit de deur wilden stappen voor een lunch brak de lucht open! Wat een regen. Dus na wat eten maar lekker een massage genomen en wat shopjes bezocht. Daarna weer richting onze hotelkamer, prima hotel, alleen jammer dat het dakterras niet meer open was vanwege een verbouwing :(
    ‘S avonds heerlijk gegeten bij een relaxed backpackers restaurant, hopelijk hebben we morgen beter weer!

Dagje explore waterpark & adventureland

August 15 in Malaysia ⋅ 🌧 26 °C

Vandaag begon regenachtig, ideaal weer voor een dagje waterpretpark! Niet te warm, minder kans op verbranden en nat ben je toch al in een waterpretpark.
    Het park was super leuk opgezet, niet te groot, leuke glijbanen, super aardig personeel en met een adventurepark, waarbij je kan klimmen, ziplinen, trampoline springen, enz. Eerst veel glijbanen gehad, een show gezien met schoonspringers (tot wel 25m hoog) en schoonzwemmers. En ‘s middags het adenturepark gedaan. En ja, je moet er wat voor overhebben, zit onder de blauwe plekken en striemen. Het parcours was gebouwd op kinderformaat, wat het voor ons volwassen een stukje lastiger maakt! Ook het tokkelen ging niet helemaal hoe het hoorde, maar we hebben het gehaald! Kids waren een stuk sneller dan de ouders :)
    Vanavond lekker om de hoek gegeten. Nu ligt alles plat, morgen weer spullen pakken en richting langkawi. We hebben genoten van Penang!

Sightseeing penang

August 14 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag enorm grappige fietsen gehuurd om een stukje sightseeing te doen in Penang. Heerlijk stukje gefietst al was het wel super warm, een korte regenbui gaf gelukkig wat verkoeling.

Hello Penang!

August 13 in Malaysia ⋅ ⛅ 33 °C

Om 4 uur kwamen we bij ons appartement aan op de 23ste verdieping met een super uitzicht. Na het nodige uitpakwerk (en de eerste wasmachine draaiend) hebben we lekker geplonst in het zwembad. Daarna Penang in waar we heerlijk hebben gegeten om onze 24 jarige verkering te vieren. Was wederom een topper qua eten. Wel even hulp gevraagd in het ontleden van de vis :)Read more