Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 4

Bangkok

11 juli 2022, Thailand ⋅ ☁️ 26 °C

Vandaag de wekker maar gezet om 9:00, je kan maar beter zo snel mogelijk in het ritme zitten :) manlief was al even wakker, maar de rest lag nog lekker op een oor, inclusief moi.
    Na een heerlijk kop koffie beneden (zeg maar een hele sloot koffie) op naar de 7-eleven voor een tosti. Tjonge, wat hadden we daar zin in. Helaas waren de hamkaas tosti’s op, dus hebben we ons maar op andere smaken gestort. Daarna een hindoetempel bezocht, na een corona check met de app of we gevaccineerd waren mochten we naar binnen. Uiteraard moesten de schoenen uit. Prachtig al die kleuren, de mensen waren complete schalen aan het offeren met bloemen, kokosnoot, bananen, olie, etc. En op de achtergrond herhaalde zich eenzelfde deuntje.
    Na de tempel wilde we naar het unicorncafe, maar helaas was die op maandag gesloten :( Dus toen maar een traditionele massage, in een thais pakje gehesen en daarna een heerlijke drukpunten massage, waarbij ze zelfs over je heen lopen.
    Met een tuktuk richting de rivier gegaan en na een heerlijke lunch een boottocht gemaakt door de klongs van Bangkok. Simpele houten huisjes, enorme tempelcomplexen en varanen in overvloed.
    Nadat we afgezet waren zijn we richting wat pho gelopen, waar de enorme boeddha ligt van 46 meter lang en 15 meter hoog. Een prachtig complex en super rustig momenteel.
    Met de taxi richting de kartbaan, tja je moet er wat voorover hebben. Waar de box tussen benen je moet laten geloven dat je in een echte kart rijd. Jack stond meer dan de helft stil. Ach het was wel grappig.
    Lekker met de taxi naar ons complex en snel de zwemkleding aan voor een plons in het zwembad. Inmiddels was het alweer 20h, van mijn collega minke had ik een tip gehad van een restaurant en die zat toevallig vlakbij, mango tree. Daar hebben we heerlijk gegeten.
    Op de terugweg nog over een nightmarket gelopen die een iets ander thema had dan je zou verwachten, voor met schaars geklede vrouwen. Dus maar lekker richting ons appartement. Morgen richting ubon rattachini met het vliegtuig!
    Meer informatie