Phi phi maya & khai island

July 30, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Wat een prachtige dag hebben wij gehad, vandaag gingen we met de speedboat richting de phi phi eilandjes, prachtig gelegen en met fantastisch blauw water, dus om 7 uur op!
    Snel een tosti en koffie gehaald bij de 7-eleven en snel door naar de royal phuket marina. Daar werd iedereen verdeeld op boten, wij waren van team red en kregen dus allemaal een rood bandje om. Het zou een hobbelige tocht worden, dus emma toch maar een reispil gegeven, aangezien ze nog wel een zeeziek kan worden. Gelukkig viel het mee. Eerst een flink stuk varen richting phi phi don naar monkey island….met één (zichtbare) aap :) en door naar het snorkelen. Prachtig al die vissen en het koraal.
    De lunch was scheppen op een prachtig gelegen restaurant met hagelwit zand! Daarna door naar phi phi Ley. Langs een grot en uiteindelijk zwemmen in een prachtige lagune.
    Natuurlijk ook langs maya bay waar de beach met leonardo di caprio is opgenomen. Hij was gelukkig nog open want per 1 aug gaat hij weer 2 maanden dicht om de natuur te beschermen. Hier niet in het water zwemmen, maar mooie foto’s maken op het strand en genieten van het uitzicht. Echt prachtig daar!
    Als afsluiter naar kaya island, wederom een bumpy boottocht, maar gelukkig werkte emma haar reispil goed! Daar lekker op het strand gezeten en zelfs een jetski gehuurd. Heel cool.
    En weer terug naar de haven, wat een prachtige dag hebben wij gehad! Als afsluiter in Phuket eten bij de buurman - green leaf restaurant - heerlijk eten voor een schappelijke prijs met leuk personeel en bijna op het strand. Fijne avond allemaal!