Dagje Bangkok, shopping & lichtshow

August 1, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Vandaag even lekker relax in de ochtend, kids een beetje uitslapen en even chill wakker worden. Na een Thais ontbijt uitgeprobeerd te hebben, soort rijstensoep, toch maar een tosti gescoord bij de 7-eleven.
    Inmiddels kwam de regen met bakken uit de hemel, dus maar een grab taxi gepakt naar MBK shoppingcenter, waar ze echt 7 verdiepingen vol winkeltjes en een heuse indoor shoppingstreet hebben (lees ook nog allemaal kraampjes naast de vaste winkels) echt ongelovelijk wat ze er allemaal verkopen! Natuurlijk geen nep-artikelen meer, maar achter in de winkels toch een geheime ruimte hebben met nep spullen. Echt over de top! . We zijn erg goed geslaagd, vooral Jack. Die had naast Emma het meest van ons allemaal :)
    Na al het slenteren hadden we toch wel trek, dus maar Japans gegeten in een te leuk tentje met heuse time machine- bier en passievrucht-bier.
    Terug naar ons huisje spullen neergezet en bij ‘one day cafe’ met poes panda opgestuurde kleding opgehaald die Emma was vergeten bij de safari-tenten. Na een heerlijke iced coffee en was tips rijker, de gratis ferry genomen naar IconSiam waar een lichtshow zou zijn. Eerst maar wat gegeten bij de gezellige foodtrucks, heerlijke hamburgers en Italian soda in allerlei mooie kleurtjes.
    De lichtshow begon iets later dan gedacht, maar we hadden een mooie stek, vlakbij het water! Het was maar goed dat we niet 2 meter opgeschoven waren want die mensen kregen me toch een plens water over zich heen. De lichtshow was prachtig en na een korte ronde door het winkelcentrum, wat eerder leek op een soort thaise disneyland namen we de gratis ferry terug naar de overkant. Nog een drankje gedaan bij jacks cafe en een lekker footmassage nu weer terug in ons huisje. Morgen een fietstour, zin in!