• Day 1

Indulás

August 6, 2022 in Hungary ⋅ ☀️ 34 °C

Hát elérkezett ez is. Végre újra szabadság, és végre újra valami gyerek mértékkel világvége"távoli" pont ahol megpróbálhatunk nyaralni, pihenni és jól érezni magunkat. Persze mindannyian tudjuk akinek gyereke van, hogy ez nem nyaralás hanem nyaraltatás, de hátha lesz egy-két olyan nap amikor hamar kidőlnek és mi is tudunk aludni, vagy olyan hely ami őket is magával ragadja és így mi is ki tudjuk élvezni a lehetőségeket.

A jelenlegi uticélunk Marina Azzurra Resort ami az Olaszországi Lignano Sabbiadoro különlegessége (legalábbis leirás alapján, de majd reméljük valóságban is).
    Miért ez? Nagyjából a 9.variáció az idei nyaralási tervünkben, ahol az első 8 mindig elbukott valamin. Vagy lehetetlen küldetés volt megint 2 családra (9 főre) megtalálni a szállást és a mindenkinekjólesz időpontot, vagy a repülőjegyek árai kezdtek vetekedni egy egy Texas-i olajmező vagy egy Bitcoinbánya árával, vagy csak egyszerűen összeomlott a légiközlekedési kiszolgálás és valamiért nem akartunk 2 gyerekkel 6-7 órát rostokolni egy reptéren mire szépen gondosan eltűnik a poggyászunk.

Szóval fogtuk a térképet, rajzoltunk egy Debrecentől maximum 9 óra autóútra vonatkozó kört és próbáltuk a kör déli oldalát tengerpartokkal megtölteni, de lehetőleg valami új helyszínen.
    Így lett Olaszország, így lett Lignano Sabbiadoro, és ha már lúd, legyen kövér, aludjunk lakóhajón.

Előkészületek (nem volt sok, Dolce Vita-t akarunk):
    - Családi utasbiztosítás megkötve, mindenki mehet fogászatra
    -Jelenlegi árfolyamingadozások mellett úgy döntöttem, nem bízom magam a HUF kártyámmal a keresztárfolyamokra, EUR számla, EUR kártya, és minden stabilabban kiszámolható
    - Szlovénián keresztül hoz a Waze, ezért online megvettem a Szlovén autópálya matricát. 1 hetes 15EUR, 30 napos 30 EUR. Mivel 9 napra megyünk jobban megérte a havi. https://evinjeta.dars.si/selfcare/en

És kb ennyi. Bolt van ott is, kutyát a panzióban már várták, indulhatunk.
    (Persze az útvonal követés bekapcsolása csak Szlovénia közepén jutott eszembe 😀)