• Day 3

Családi sportnap, azaz bringázz strandra

August 8, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 26 °C

Na ez a nap se sikerült rövidre. Még csak 3/4 éjfél és talán már alszanak is a gyerekek. 😀
    No de kezdjük az elején.
    A tegnapi kifárasztás sikeres volt, ma 8 előtt senki nem kelt fel, pedig otthon azért a 3/4 7-es Apa hol vagy kérdés rendszeres. Kávé a teraszon aztán irány a kajahajó, nézzük azt az olasz reggelit.
    Hát egy ideig csak néztük, mert tele volt a hajó, és sok minden épp újratöltésre meg lepakolásra várt. A pincérek elmondása szerint a 9-negyed 10-es időszak sajnos ilyen, minden elpusztítanak a sáskák 😀. Sajnos a klasszik prochiutto crudo tállal nem találkoztunk, kontinentális reggeli típusokkal inkább, de a Dolci-k, klasszikus olasz édes sütemények kárpótoltak (legalábbis engem meg a 2 fiút 😀)

Reggeli után irány a recepció, béreljünk bringát. Már tegnap kinéztünk egy jó kis kutyaszállító utánfutós cuccot Artinak, ha egy kutya elvan benne, ő is élvezni fogja. Na persze mivel este elhittük hogy elég lesz reggel kibérelni, már el is vitték az utolsót, de sebaj, amíg nem lesz, marad a gyerekülés. 50EUR kaució /bringa és meg is kaptuk a 3 lakatkulcsot amiken rajta volt a biciklik sorszáma. Na most... indulhat a kincskereső, ugyanis a tárolóban legalább 80 bringa volt összevissza lerakva, és ebben kellett meglelni azt a 3mat amit mi kaptunk, a lakatszám alapján. Igazi kaland. De szerencsére addig tartott a keresés, míg visszahoztak egy utánfutós példányt, szóval Arti mégis utazhat kutyatárolóban 😀

Cuccok fel, kézben a térkép, irány a strand. Leírás szerint 2,5 km, 20 perc. Nekünk 8,5 km, és 40 perc lett, pedig csak 1 helyen néztünk be egy kanyart ami 2 km kitérőt hozott, de legalább láttunk kikötőt is. Nem baj, a lényeg hogy meglett.

Az apartmanhoz jár egy napernyő és 2 napozóágy a strandon, szóval tudtuk hova fekhetünk. Egyébként tipikus nyaralóhelyes strand, végeláthatatlan napernyő sorokkal, és kamugucccsi táskát meg törölközőt kínálgató sorosbérencekkel, de a part lassan mélyül, homokozni lehet, és jó a víz is, szóval eltelt a nap.

Visszafele útra készülve realizáltam hogy defektes a hátsó kerekem de ügyes magyar a strandon kirakott matracpumpás kompresszorral mindent megold, szóval irány haza, most már kitérő nélkül. Így csak 30 perc és 7,5 km lett, szóval a leírás szerinti 2,5 km valószínüleg légvonalban vagy hajóval lehet valid.

A bringámat leadtam megfigyelésre (remélem gumicserére) és kis pihenő után irány kocsival Lignano Sabbiadoro "belvárosa", vagyis előbb a helyi Lidl, mert a tegnapi blog-ok alatt kifogyott a hozott alkoholkészlet, és még kaja sincs a hűtőben.
    Igazunk volt, az árak szinte megegyeznek az otthonival, szóval még jó hogy nem tömtünk tele 3 nem létező hűtőtáskát otthon kajával.

Sabbiadoro hogy úgy mondjam az olasz Siófok. Semmi olaszos jelleg (csak a közlekedés), végeláthatatlan játékterem és bolttömeg, kicsit megfáradt vendéglátósok, és sok sok ember. Brúnó szerint "csodás olaszos környezet", szerintünk ideje megnézni milyen történelmi helyszín lesz közel 1-2 napon belül 😀

De legalább sétáltunk egy jót, láttuk este is a tengert, és ettünk egy kis olasz pasta, insalata, pizza tömeget ( Arti persze sültkrumpit is kért de aztán falta a carbonara-t két pofára)
    Záróakkordnak egy felnőtt ököl méretű gombóc fagyi a gyerekeknek, aztán csodálkozunk hogy 3/4 12-kor még mindkettő ugrál a lakóhajóban a cukortól.
    De most már mindenki alszik, van rosato-m is, szóval teljes a nap.

És miért csaladi sportnap?
    Összesen 15,5 km bicikli, 4 óra úszkálás a tengerben (homokban kagyló kereséssel) és 19.342 lépés (majdnem 14km)