• Day 2

Knight at night

January 19, 2023 in Czech Republic ⋅ ☁️ 0 °C

Egy kis délutáni pihi után irány az esti Prága (újra) . Első utunk a Hradzsin fele vezetett, ami bár már este van, de fent a vár oldalában csodaszép kilátást ígért az esti Prágára. A várba nem akartunk már ilyen későn bemenni, annak idején végigjártuk az egészet és bár sok szép része van, most nem akartunk 3-4 órát bent sétálgatni.
    Inkább elindultunk újra a Karlovi Most (Károly híd) felé lefele és élveztük a kilátást meg a sikátorok zaját.
    Ahogy tegnap ígértem, mára tényleg okosabbak lettünk. Betértünk egy Cannabis Shop-ba és rákérdeztünk hogy akkor ez most mi. Kiderült, hogy bizonyos összetevői a marihuana-nak már legálisak cseh országban, de a klaszikus holland termés még nem (viszont törvényjavaslat már van rá). Szóval venni nem vettünk semmit, de kaptunk egy kis tudást.
    A terv az volt hogy elmegyünk ma is egészen a nemzeti múzeum előtti térig, (ami bàr bevásárló utca, de szép séta, és talán még Zsuzsi is vesz valamit magának). Útközben azonban felfedeztük Prágai utunk egyik eddig nem ismert uticélját. Nevezetesen egy SÖRMÚZEUM-ot. Kis tétovázás után kifizettük a fejenként 280 CZK-t (amihez jár 4 sör is) és a nem túl kedves jegypénztáros ellenére megnéztük a cseh sör történelmét és kellékeit bemutató kiállítást, majd levonultunk a múzeum pincéjébe, ahol már a lépcső tetejéről tudtuk, hogy egy sörbarlangba tartunk. Megkaptuk a 4-4 sörünket (szűrt, szűretlen, mézesmaláta és barna) és egy pince kellemes hangulatában meg is ittuk jókedvűen az egészet.
    A hangulat megjött, szóval már elviselet egy boltot is, ahol Zsuzsi gyorsan összevásárol magának pár elengedhetetlen holmit mint táska és fülvédő, aztán irány egy vacsi.

Vacsi után jóllakottan egy kényelmes séta hazafele, de mivel már majdnem 10 óra, megvártuk amíg az óratorony (Orloj) kinyitja kis ablakát és elvonulnak az apostolok az ablakok mögött az óra mellett. Nem is maradt más hátra mint bő 20 km napi gyaloglás után a jól megérdemelt pihenés.