• Day 1

Alapötlet és indulás

April 7, 2023 in Hungary ⋅ ☁️ 2 °C

Nos itt az újabb út, újabb uticél, újabb kaland.

Alapötlet: a novemberi Izraeli rokonlátogatás adta az alapot, ugyanis Zsuzsi egyik unokatestvére 1 éve Bécsbe költözött, és a család eldöntötte hogy Pészah-kor (húsvétkor) meglátogatják. Mi pedig úgy döntöttünk, hogy mivel még sose voltunk Bécsben, mi is csatlakozunk. Természetesen külön szálláson, mert a covidbarátkommunaszállás elég volt Tel Avivban.

Előkészület: Sok nem kellett, kerestünk szállást, ami közel van a rokonokhoz is, meg a belvárostól se világvége, és talán még nem is kerül egy kisebb lakás árába Magyarországon és ennyi. Mondjuk ilyen szállást keresni azért nem egyszerű Bécsben, ugyanis meglehetősen drága minden. Végül ár-érték arányban találtunk egy ígéretes apartmant potom 820 EUR-ért a teljes családnak 3 éjszakára. Pont jó az EUR árfolyam amikor foglalunk (leesett 400 HUF alá, épp 399 😀😀) szóval foglalás pipa a Wienerberg Apartment-ben Bookingról ( Nézze meg a Booking.comon: Wienerberg-Apartments! https://www.booking.com/Share-PHw5uV )
    Jól néz ki fotókról, majd meglátjuk.

Még egy fontos kèrdés volt, az autópálya matrica. A hanyatló nyugaton biztos minden nehezebb mint otthon, de azért gondoltam ha már Szlovéniában, Szlovákiában, Csehországban, sőt még Romániában is tudok online matricát venni, itt se okozhat gondot.
    Hát rá kellett jönnöm hogy a Sógorok miért tartanak ott mint mi, és miért nem dübörög úgy a gazdaság mint nálunk, hogy lassan fülvédőt kell használni mindenkinek, nehogy megsüketüljön (Copyright from Stanley Steel: Abszurdisztán, ajánlom mindenkinek).
    Az ezer éve EUs, GDPR és fogyasztóvédő osztrák jogrendszer miatt pályamatricát online csak úgy vehetsz, ha a vásárlás és az érvenyesség kezdete közt el kell telnie 18 napnak, hogy nyugodtan meggondolhasd magad. Na mivel a pénteki induláshoz képest először kedden éreztem azt hogy ideje felkészülni erre is, sajnos elbuktam a fogyasztóvédelmi teszten 😀.
    Nem baj, ugyis tankolni kell a határ előtt, majd veszek környezetkímélő műanyagragacsos őskövületmatricát.

Tankolás kapcsán csak plusz infó, ebben is jobbak vagyunk, mivel a mi vezetésünk gazdasági zseni, még a világátlag feletti adótartalom mellett is csak 600 HUF otthon a benzin, ami kb 1,6 EUR, itt 2 EUR felett van.

Indulás: Elérkezett a várva várt nap, tavasz hírnöke, a nagy, tégyleg, szó szerint NAGYPÉNTEK, az indulás napja.
    Mivel teganap egész nap havazott, reggelre a kirakott húsvéti tojásokat szépen betakarta a fehér nyuszi szőre, a hó. Sajnos a nyuszit nem láttam, biztos beleolvadt a havas környezetbe a hófehér bundájával.

Kutya tegnap leadásra került, szóvap reggeli, bepakolás, és 10 órakor indulás Bécsbe. 497 km, elvileg 4,5 óra, 2 megállóval kezelhető lesz a két gyerek.