Dit bedoelde ik...

June 7, 2019 in Sweden ⋅ ☁️ 15 °C

Donderdag rond een uur of 12 is de rally van start gegaan. Eén voor één reden alle auto's van het terrein af, alle claxons en luchthoorns werden nog even goed getest en de hele karavaan was weg. Een fantastisch gezicht!

Onderweg begint de spanning wat af te nemen, de auto rijdt en wij genieten. Als we in de verte een auto zien met iets op het dak dan weten we meteen dat het een collega rijder is. De meest bijzondere creaties komen voorbij.

Gisteren in Groningen had de Jeep wat problemen als we scherp draaien. Het lijkt erop dat er iets met het differentieel aan de hand is waardoor de wielen allemaal even snel willen draaien. In de bocht zorgt dat voor veel gekreun en gewring. Later toen de auto een beetje was afgekoeld was het weer goed.
    Onderweg hoorden we wel een vreemd geluid in de vooras, heel gerust word ik daar niet van.

Op dag 1 zijn snelwegen toegestaan dus we besluiten maar mooi wat kilometers te gaan maken. Dat stukje Duitsland vinden we toch niet zo boeiend. Onderweg nog even de navigatieskills van Kim uitgetest en dat ging boven verwachting goed! Daarmee ook direct de eerste rallypunten gescoord.

Uiteindelijk belanden we op een leuke camping in Maribo in Denemarken met een stuk of 8 andere teams. Reuze gezellig weer 😁

Vanmorgen toch maar besloten om wat aan de Jeep te doen. Doorrijden kan wel eens tot schade leiden. Na wat Googlen ben ik tot de conclusie gekomen dat de Visco waarschijnlijk kapot is. Dat ding zorgt voor de verdeling van de aandrijving naar de voor- en achteras. Het schijnt makkelijk te zijn om even de as tussen de bak en de vooras ter verwijderen en vol goede moed begin ik aan dat klusje. Bij 6 van de acht boutjes was het inderdaad een koud kunstje, alleen jammer van die laatste 2... Gelukkig had ik stroom, een slijptol en wat geduld. Nu maar verder zonder voorwielaandrijving en hopen dat de aandrijving het vol houdt!

Na een lunch op een prachtig strandje in Zweden rijden we nu verder naar Ryd. Misschien gaan we daar wel overnachten. Zweden is tot nu toe prachtig!