• Emotie

June 5, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Gisteren hebben we kennis gemaakt en een feestje gevierd met de meeste deelnemers. Het kan wel eens een gezellige reis worden....

Een parkeerplaats vol oude bakken. Stuk voor stuk beplakt met stickers van de rally en sponsoren, van een Mini tot een dikke Chevy met V8, van een Opel Corsa tot een Bentley, alles doet mee. Iedereen heeft met zorg een auto gekozen die bij hem/haar past. Zoals zo vaak is de keuze gebaseerd op emotie en worden er later allerlei redenen bedacht om de domme keuze goed te praten. In een Mini wordt je echt niet blij als je straks duizenden kilometers over slechte wegen moet rijden, die dikke Chevrolet maakt je niet blij aan de pomp en in een Fiat Multipla ben je al ongelukkig als je ernaar kijkt. En als onze Jeep straks wat kuren begint te krijgen dan zullen we ons nog wel eens afvragen waarom we niet gewoon voor een Volvo gekozen hebben.

Die emotie zorgt er wel voor dat er zoveel verschillende auto's aan de start staan vandaag, dat is wel gaaf. Het zorgt er ook voor dat iedereen die weet dat ie een domme keus heeft gemaakt heel aardig doet tegen iedereen. Deze mensen weten namelijk vrij zeker dat je de hulp van iemand anders nog een keer hard nodig hebt.

Rond de middag gaan we starten dus ik ga nog even aardig doen tegen iedereen. En ik hoop dat team Multipla dit niet leest 😉