Estonia here we come

June 17, 2019 in Russia ⋅ ⛅ 17 °C

In St. Petersburg lijkt het wel alsof Rusland z'n best heeft gedaan om er wat moois van te maken. Als we de stad binnen rijden dan valt meteen het contrast op met een lelijke industriestad zoals Moermansk. Door het drukke verkeer zoeken we ons hotel, in kilometers hoeven we maar een klein stukje maar het duurt lang. Het weer is prachtig en we snakken naar een terrasje. Midden op de weg staat een trein stil, het verkeer kan nog net over de stoep passeren. Dat gaat natuurlijk op z'n Russisch, niemand die het verkeer even gaat regelen en iedere paar minuten drukt er weer iemand een auto pontificaal in de rij zodat alles vastloopt, best vermakelijk.

Ons hotel ziet er van buiten uit alsof we in oorlogsgebied zitten maar van binnen is het dik voor elkaar. Even gauw douchen en dan gaan we de stad in. We maken voor de vorm gauw een paar foto's van een paar mooie gebouwen en dan op zoek naar een terrasje, die blijken wat lastig te vinden maar een leuk eettentje is geen probleem. We pakken een paar barretjes en we gaan op zoek naar de beachclub waar we de 'task of the day' volbrengen voor een paar extra rallypunten.
    We sluiten af met een gezellige borrel op een rooftopbar met een hele club andere rijders.

Na een (weer) een kort nachtje is het tijd om op pad te gaan. Vandaag staat Estland op de planning als we het land weer uit mogen. De stad uit gaat weer langzaam, we beginnen te wennen aan het rijgedrag en zonder stress rijden we naar de grens. Bij de grens moeten we wachten, wachten, wachten en nog even wachten....

Vanavond wacht ons een feestje in Estland!!