Lake Wanaka en sensatie in Queenstown

December 12, 2015 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Lake Wanaka is een gletsjer meer waar water uit de bergen instroomt, het is in de laatste ijstijd redelijk diep uitgegraven (zo’n 350 meter diep) en is 35 km lang. Het is een koud meer, gemiddeld 10 graden in de zomer...brrr... De uitzichten en de foto’s zijn ook heel ‘cool’. We hebben twee keer op een mooie plek aan het meer geslapen, erg winderig, maar mooie locaties. Uit de wind is het prima toeven in het zonnetje. We besluiten even een paar dagen te relaxen en niet teveel te doen, klein beetje wandelen, beetje sightseeing. Langzaamaan rijden we naar beneden naar Queenstown, hier aangekomen hebben we een hoop te regelen: we gaan een meerdaagse trekking lopen met backpack (later meer) en hebben de tickets nodig, we moeten een slaapzak huren en natuurlijk bergen proviand inslaan, we zullen niet van de honger omkomen ;) Mike heeft een bungy sprong gereserveerd en we zijn naar de kapper geweest! Anika is jarig en wordt ’s avonds door Mike mee uit eten genomen in een fancy luxe restaurant. Op het menu: slow cooked lamb met lekkere sauzen en bijgerechten. De sommelier raad een lekkere rode wijn aan (Rockferry uit 2010), een topavond!

De volgende dag gaat het dan toch eindelijk gebeuren. We hebben al een aantal weken contact met Jeroen en Femke om te kijken of we onze schema’s ergens aan kunnen sluiten zodat we gezellig even bij kunnen kletsen. Echt super leuk om weer eens vrienden van thuis te zien. Het was een gezellige avond en eigenlijk ietwat laat en te veel drank in het kader van onze voorbereiding voor de Routeburn trekking waarvoor ’s ochtends om 5:15 de wekker al weer ging.

Al het reilen en zeilen met betrekking tot onze 3-daagse ‘Routeburn Great Walk’ in de volgende post. Maar hier alvast de dag na onze zware trekking waarbij we na een aantal lange en zware dagen weer terug in Queenstown zijn aangekomen. Hier stond er voor Mike namelijk een bijzondere gebeurtenis gepland, een echte ‘bucket list’. Als vervroegd verjaardagscadeau (ook hier is het nog geen februari) heeft Mike van de family een sprong cadeau gekregen, namelijk de Nevis Bungy Jump. En wat een ervaring, echt super gaaf om 134 meter aan een touwtje naar beneden te springen in een ravijn (ja ma, ik heb het overleefd). Een compleet andere ervaring dan de skydive en qua ‘excitement level’ zelfs nog iets hoger.