Så ligger vi underdrejet

April 29, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 11 °C

Efter en måned på farten og med udsigt til et par dage med regnvejr, har vi brug for et at fordøje alle indtryk og oplevelser.

Vi har fundet en lille plads hvor der kan holde tre autocampere, uden gebyr.
    Vi siger bare Cuxhaven com on, første række - tjek, U/B – tjek og lige ved indsejlingen til Rotterdam, Europas største industrihavn (verdens største fra 1992 -2004) så blev de overhalet af asiaterne eks.vis Singapore.

Her ligger vi så i regnvejr, med nogle gode bøger downloadet til div. tablets (tak til Tina for denne mulighed) og en god kop kaffe.

En gang imellem brummer det lidt udenfor, og blikket løftes for at for at se de kæmpe container skibe som tøffer frem og tilbage til havnen.

Man kan ikke lade være med at tænke på, hvor kommer de fra og hvor skal de hen, men en ting er sikkert, der bliver fragtet uendeligt mange ting frem og tilbage, ting vi ikke kan undvære, ting vi slet ikke ved vi kan få brug for og ting som sikkert er helt overflødige.

Her ombord i denne lille kasse med fire hjul, er der relativt sat grænser for overforbrug, der er simpelthen ikke plads, og dog, 2 personer – 3 telefoner, 2 computer, 2 tablets, nå det var jo mere eller mindre genbrug af de ressourcer vi havde i forvejen, men så er det jo lige tv’et og parabolen som blev tilvalgt ved køb af bil og som endnu ikke har været i brug, og måske aldrig kommer det.

En ting er sikkert, hvis vi begynder, ligesom i Cuxhaven, at raportere omkring længde, bredde, højde, nationalitet og hvad de ombordværende får at spise, så er det vist tid til at drage videre.

Men lige nu er alt godt.