Mijas, politiet ryder ac pladsen

January 25, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 16 °C

I dag lykkedes det at komme med bussen, vi fik det lært, tog kun et kvarter at køre til Fuengirola.
    Hoved formålet var at få Simyo internet kortet ladet op, og vi fik da også sat 30GB ind på kortet, troede vi. Valgte at gå tilbage, delvis langs med stranden, så var dagens motion overstået. Men da vi kom hjem viste det sig at pengene var sat på telefon kontoen, ikke til internet. Med mit gebrokken sønderjysk portugisisk, lykkedes det mig at få den spansktalende dame på Simyo hjælpe linien til at rette fejlen og få internet til at virke, yes succes.
    Midt under aftensmaden blev der røre på p pladsen, 👨🏻‍✈️🚓👨🏻‍✈️🚓 vi holder over 200 autocampere, politiet har af og til kørt igennem, men ikke sagt noget. Nu her til aften skulle der åbenbart rydes op, reglerne som man skal lede godt efter, siger at man skal registrere sig på politikontoret ikke så lang herfra, og opholds varighed er max 48 timer, det står faktisk på den store plakat, som er overmalet med tuds. 500€ i bøde kan gives, normalt blir det ikke håndhævet, men nu var grænsen nok nået. Ca 40 havde sikret sig en registrering og de fik lov at blive holdende, politiet blev der til hen på aftenen. Politiet havde sagt til nogle, at så måtte vi sprede os rundt i yderkvarterene hvor der er p båse, det kunne de ikke gøre noget ved. Vi fandt en lille p plads ved et universitet lidt uden for byen og overnattede der.