Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 42

Gosaikunda day 5- gosaikunda to gopte

24. april 2022, Nepal ⋅ ☀️ 12 °C

קמנו בבוקר נרגשים לעלות לפאס ולראות את שאר האגמים היפים ולמצוא את הנביעה של שיבה. יעל נרגשת ביותר עקב האמונה שזוהי העלייה האחרונה וכולה 300 מטר בגובה ומאז יומיים ,ארוכים, אבל של ירידות בגובה. מתעכבים קצת בהוסטל ונפרדים מג׳ו בין המתוק ויוצאים להליכה. ההליכה התחילה בטיילת שהנפאלים בנו שהיו בעצם מצבור אבנים לא ברור בניהן גרים מליוני זבובים קטנים וכלן קיבלה את שמה בפינו , טיילת הזבובים. עלינו ועלינו והגענו לראות פסגות יפייפיות ואגמים פזורים (יש סהכ 107 ראינו בערך 12, מספק לחלוטין) אחד מהם, האחד שממש ליד הפס אפילו היה חצי קפוא! משם מתחילים את הירידה די מהר הקונספט של טיילת הזבובים חוזר על עצמו ואנחנו מדלגים בין אבנים ומדרגות, כמה מדרגות…
    בדרך אנחנו פוגשים גרמני שמספר לנו שגופטה, הכפר אליו אנחנו מכוונים, נמצא בין שני הרים ושזה עלייה וירידה, מסתבר שזה היה קצה הקרחון.
    עצרנו בפאדי לארוחת צהריים ומנוחה טובה לקראת המשך ההליכה לגופטה שם פגשנו את שאר המטייליים.
    מפאדי לגופטה ההליכה שינתה את צורתה וטיילת הזבובים כמעט ולא הייתה, במקומה שיפצנו בין סלעים, הלכנו על מפולות שלגים (מהיום שירד עלינו שלג) שנפלו על הגשרים והחלו למוס, סבר שיצר שכבת שלג שלא היה ברור כמה היא חזקה עלינו וגם קצת ירדנו ואז עלינו שוב מלא וכל מלא שעלינו ירדנו וכך זה המשיך כל הדרך עד שהגענו לגופטה. בדרך תמיר חיפש פנדות אדומות ואולי אפילו מצא אחת בין ענפי הבמבוק, עצרנו לחפש ויצור האדמדם החל לברוח, תמיר ניסה לתור אחריו אך השיפוע שם היה חד מידי והוא נאלץ לוותר כך שנוכל להישאר רק עם התקווה בלב.
    ישנו בהוסטל צנוע אך עם בעלים מקסימים, עשינו מקלחת hot bucket, פעם ראשונה של תמיר! שהייתה חמודה ומרעננת מאד, קנינו קצת אינטרנט והטענו את הטלפונים ואפילו לראשונה ישבנו בערב עם תיירים!!! רופאה אירית שמטייל לבד עם מדריך/ בן הזוג הנוכחי שלה/ ידיד קרוב, לא ברור שסיפרה שכבר הייתה שבע פעמים בנפאל ועל החוויות שלה מכל העולם עכשיו כשהיא בפנסיה, ואחות אוסטרית, שמידי פעם פשוט עוזבת את הכל לשנה ונוסעת לטייל בעולם, איך היא אוהבת לטפס הרים ושהיו טיפסה על אחת הפסגות שהקיפו את הפאס, בחורה מאד מרשימה. את הערב סיימנו בדאל באט וישיבה ליד החימום ותפילות לאלי הטרק שמחר יהיה יותר סימפטי להליכה