• Day 143

אגם פנגונג

August 3, 2022 in India ⋅ ☀️ 16 °C

*הכל באיחור מסתבר שבהודו אין קליטה ושיש אנחנו לא רוצים להיות בטלפון אבל נשבעת נכתוב בקרוב עוד דברים יפים ומעניינים*

את היום התחלנו בנסיעה של שבע שעות לאגם הפנגונג , הדרך הייתה מלאה בכמות פסיכית של אבנים וקטעי כביש משובשים מה שממש הקשה על הדרך אבל אזרנו סבלנות (רבה שכן אפילו היו קטעי כביש שטרקטורים החליטו לחצוב בהר ולפנות מהם אבנים בזמן שהיינו שם למשך איזה שעה) ובסוף הגענו ליעד!

האגם עצמו היה ממש מרהיב ועצום והוא ממוקם בגובה 4100 וחלקן ממש בתוך סין כבר (כן שוב המדינה הזו), מצאנו אוהלים שממש ממוקמים על שפת האגם מה שהפך את החוויה לעוד יותר עוצמתית ומהנה. את השעות הבאות העברנו בהתפננות על שפת האגם עד השקיעה, קראנו ספרים, טבלנו קלות במים ובעיקר התפעלנו.

אחרי זה נחנו קצת בחדר והלכנו לאכול ארוחת ערב שהייתה מושלמת מלבד העובדה שיעל לכלכה את השאל הנפאלי האהוב בדאל. בערב ישבנו עם החברים ועוד חבורת הודים שהיו מקסימים, הדליקו מדורה ושמו ממיטב השירים ההודים ואך הזמינו לכוסית ברנדי מפוקפקת.
    ה11 בלילה כיבו את כל האורות וצפינו בהתפעלות בכוכבים במלוא עוצמתם, כמות עצומה של כוכבים, מבריקים חזק וכמעט שלא היה אפשר לראות את החושך. יעל גילתה איך עושים חשיפה ארוכה באייפון (תמונות מצורפות) מה שעזר לתיעוד

בבוקר אחרי זה קמנו לזריחה באגם שהייתה מרשימה מהצפוי עקב העובדה שהוא מוקף בהרים גבוהים ואחריה סוף סוף סיימתי את הספר שלי (200 עמודים גדושים בסיפורי הרפתקאות באנגלית) מה שהיה מספק ביותר ואחרי זה יעל עשתה יוגה ואני ואייל הלכנו לטבול במים הקפואים והמלוחים שהיו מספקים ביותר (אומנם לא ג' פעמין אבל בכל זאת) ויעל נכנסה את הברכיים כחלק מהברכה.

לאחר שספגנו את קסמו של האגם וזכינו לזריחה שקיעה כוכבים תרגולים וטביליות המשכנו את היום בנסיעה ארוכה דרך פאסים מרשימים ונהננו לעבד ובעיקר לצחוק על הימים שעברו! בערב הגענו להומסטיי המקסים בהמלצת יובל ותמר ובילינו את הערב עם המשפחה המקומית שאירחה אותנו ואפילו למדנו משחק מקומי שנראה כמו נובוס (משחק רוסי) רק שבמקום מקלות משתמשים באצבעות.