Satellite
Show on map
  • Day 28

    Cape le Grand NP, Lucky Bay

    March 3, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

    Vandaag hebben we de hele dag in Esperance. We zijn naar Cape le Grand National Park gegaan. Helaas waren er veel wegen gesloten door bushfires :(. Maar gelukkig was Lucky Bay open, dit strand stond hoog op mijn bucket list omdat er kangoeroes rond hoppen op dit strand!! Ik hoopte zo erg dat het niet te druk was met mensen zodat ze er vandaag ook zouden zijn. Toen we de auto geparkeerd hadden en een plekje op het strand zochten om te gaan zitten, zag ik in de verte iets wat op een hond leek. Maar ik wist dat er geen honden in het park mochten komen. Op dat moment viel ineens het kwartje: HET IS EEN KANGOEROE. Het was zo bijzonder om voor het eerst een kangoeroe in het wild van zo dichtbij te zien. En dan ook nog eens op deze prachtige plek 😍. De kangoeroe was helemaal niet bang voor mensen, hij kwam juist naar ons toe. Ik ging op mijn hurken zitten en hij zette zijn voorpoten op mijn knieën, hij was super nieuwsgierig. Ik heb ook lekker gezwommen in de zee, dit was ook het meest heldere water dat ik ooit had gezien!!

    Rond half 6 in de middag zijn we naar een strand gereden om daar met z'n alle de zonsondergang te bekijken. We hebben op het strand wat spelletjes gedaan en wat gedronken. Vervolgens zijn we terug naar de camping gegaan en hebben we wraps gegeten. In de avond hebben we nog wat alcoholische versnaperingen genuttigd. Ik niet te veel, omdat ik mezelf had opgeofferd om morgenochtend het eerste stuk te gaan rijden.
    Read more