Wave Rock

March 4, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 33 °C

Vandaag stonden we om 7.00 uur op om alle tenten af te breken en onze spullen in te pakken. We moesten van Esperance terug naar huis rijden, wat ongeveer 8 uur rijden is. We reden nu een andere route dan de heenweg. Heen reden we langs de kust, maar nu wilde we naar Wave Rock, dus moesten we door het binnenland. Ik heb het stuk naar Wave Rock gereden, ongeveer 4 uur rijden. Ik vind het rijden hier echt helemaal niet erg, omdat je bijna geen tegenliggers tegenkomt 😂. Heerlijk rustig dus. Het enige waar je voor moet opletten is het wildlife wat ineens op de weg kan lopen, maar dit is vooral savonds. Het verschil in temperatuur is echt enorm. Aan de kust in Esperance was het +- 23 graden, maar toen we bij Wave Rock aankwamen was het +- 38 graden... Een hele omschakeling dus. Doordat het zo onwijs warm was hebben we foto's gemaakt van de rots en zijn daarna weer verder gereden. Je kan bij Wave Rock ook een wandeling doen, maar daar was het echt te warm voor helaas.. Net voordat we terug in Perth waren hebben we met z'n alle op een plek afgesproken om gedag te zeggen. De km teller stond op ruim 2000 km, en dat in vier dagen! Hierdoor besef ik weer hoe groot Australië wel niet is.. Het was een geweldig weekend en ik had het voor geen goud willen missen!Read more