• Day 9

Dag 9- Dode dobber zee

August 24, 2023 in Jordan ⋅ ☀️ 36 °C

Vandaag hebben we na 2 pokkehete maar prachtige dagen de woestijn weer verlaten. Voor we echt konden vertrekken moesten we natuurlijk wel, voor de 3e(!!!) keer achter elkaar exact hetzelfde ontbijt te eten… maar hey, het was wel oke. Daarna gingen we terug naar onze prachtige Chevrolet en knalden we richting de Dode zee! Onderweg moesten we nog op een hoogst culturele plek stoppen… Mount Nebo. Dit zegt vele van jullie waarschijnlijk niks, maar dit is DE berg waar Mozes voor het eerst het Beloofde Land zag (wij vonden het een beetje warm en dor maar oke, was leuk). Na al die dagen woestijn en hetzelfde eten (wat jullie al hebben gemerkt na al het gezaag op de Penguin) waren we super blij dat we nog is met zen allen Bier en Burgers konden verorberen. Tegen de avond kwamen we aan in ons resort aan de Dode zee, dat mogelijks veel te fancy was. Uiteraard gingen we lekker pootjebaden in de Dode Zee (die 400 keer zouter is dan een gewone zee). Het was nog zotter dan gedacht, het was alsof je een dobber aan een vishengel was, verdrinken = onmogelijk. Na een lekker modderbad hebben we ons dan een laatste keer afgespoeld en zijn we de keuken ingedoken voor een overheerlijke freestyle pasta met chicken tender en ui. Na een goed kaartspel sloten we dan deze relax dag af in onze heerlijke brede bedjes!