Dag 10- Kruistocht in korte broek

August 25, 2023 in Palestine ⋅ ☀️ 31 °C

Bye bye Jordanië! Vandaag gaan we vanuit ons fancy resort richting de grens, om zo naar the Holy Jerusalem te gaan. Maar eerst moet er nog genoten worden van een laatste ochtendduik en regendouche, want ja als je ervoor betaalt pak je het er best van. Eens aangekomen aan de grens ging alles weer enorm vlot (behalve dat onze koffers nogal louche werden ingeladen). Mannen grapten dat we de beautiful 5 waren en lachten als wij hun dan ook maar een complimentje gaven, zelfs de paspoortcontrole deed vrolijk mee! Verder verliep de rit naar Jerusalem vlot, met af en toe een volledig bewapende soldaat dat onze paspoortjes kwam controleren. Eens aangekomen gingen we naar ons kruipkot, waar we kort hebben gerust voor we de city introkken. Eens aangekomen werden we erg aangenaam verrast door de gezellige straatjes van de Old City. We slenterden wat rond tot we ineens aan een of andere muur kwamen, blijkbaar de Klaagmuur. De culturele “shock” was wel tamelijk groot toen we een hoop jonge Joden zagen die dansten en zwaar Orthodoxe Joden die hun hoeden met veel passie tegen de muur aanbeukten. Alle religie terzijde leken dansende en drinkende Joden best veel op onszelf in den Boule. Daarna slenterden we wat verder naar blijkbaar de belangrijkste kerk van het Christelijk geloof (ja we waren niet super goed ingelezen, scuzi) waar we enorm veel passie zagen bij de Christenen, die letterlijk op hun knieën vielen aan het graf van Christus. Toen was het tijd om Jerusalem kennis te laten maken met ons geloof: het geloof van het goud gerstenat. Na een hoop biertjes en wat gedans in de straten, zijn we dan maar snel gedoucht en op cafe gegaan. Dit was moeilijker dan gedacht aangezien het weer eens Sabbath was, maar toch waren we gestrand in een gezellige keet.
    Ziezo, dat was het weer.
    We leven nog x
    De schapen