Dag 11 - We hadden de benen niet

August 26, 2023 in Israel ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag worden de schaapjes voor het eerst in lange tijd wakker met een zalig gevoel: een lichte kater en grote honger. (Voor de gevoelige lezer: dit betekent dat je blij bent dat je KON drinken de dag ervoor). We trokken de stad in richting een gezellige ontbijtkeet, met een overheerlijke mix van traditionele en westerse gerechtjes. Daarna trokken we als echte toeristen naar de tower of David, een oud fort in de old city. Hier leerde we in een museum enorm veel bij over de rijke geschiedenis van de stad (die 101 keer is overgenomen door jan en alleman) en genoten we van een prachtig uitzicht over de oude stad. Toen we die introkken gingen we eerst nog eens snel naar de heilige Grafkerk, want enkel Robbe mocht gisteren binnen omdat de rest een short aanhad (wederom mochten onze sexy benen niet gezien worden door zo’n heiligheid). Na een vettig droge falafel stootten we op een groot probleem: de Sabbath. Blijkbaar mogen dan enkel Joden binnen in Joodse monumenten. Omdat de Moslims ons ook wilden pesten mochten we hun prachtige moskeeën ook niet in. Volledig verloren, met opgeblazen alcohol benen (nu begrepen we wat fietsers bedoelden met de benen niet hebben), dwaalden we dan maar wat rond, tot er een geloof ons niet in de steek liet: we zagen een cafe!! (Eindelijk eens een thuismatch voor de boys). Na een goede pasta en enkele vazen zijn we de feeststraten ingetrokken, waar we enorm verrast waren van de party-capaciteiten van de Heilige Stad. Naar Belgische gewoonte nog even snel een durum binnen gestoken en dan gaan slapen!
    We leven nog x
    De schapen