• Day 23

Curio Bay

February 23, 2017 in New Zealand ⋅ ⛅ 26 °C

היום אני ישן בקמפסייט מגניב ממש. למה הוא מגניב ממש?
    1. הקמפסייט נמצא על חוף הים בקצה הדרומי ביותר של ניו זילנד. כל קמפסייט על חוף ים זה כבר מגניב.
    2. על פניו זה אמור להיות מקום טוב לראות דולפינים ופינגווינים.

כששמעתי בהתחלה שזה מקום לראות דולפינים ופינגווינים אני חייב להודות שהייתי מאוד סקפטי אבל לשמחתי התבדיתי (לפחות חלקית).

אחרי שהחניתי את האוטו הלכתי לשבת על החוף במפרץ כדי לראות אם אוכל למצוא דולפינים. בהתחלה הייתי בטוח שאצטרך לשבת הרבה זמן על החוף כדי לראות משהו וגם אז זה יהיה ממש מרחוק. שניות אחרי שהתיישבתי כבר ראיתי את הדולפין הראשון צץ מעל המים. יותר מזה, הוא היה רק 50 מטר מהחוף. מסתבר שבמפרץ הקטן הזה יש עשרות דולפינים שמבלים שם את רוב היום ככה שיצא לי לראות המון דולפינים תוך זמן ממש קצר ומאוד מקרוב. אפילו יצא לי לראות כמה פעמים דולפין שקפץ עם כל הגוף מעל המים!

לגבי הפינגווינים: במרחק 10 דקות הליכה מהקמפסייט יש צוקים שאליהם חוזרים כמה פינגווינים כל ערב אחרי שמעבירים את היום בים. הלכתי לשם והייתה שם בחורה מהDOC (המקבילה הניו זילנדית לקק"ל/החברה להגנת הטבע) שאישרה שזה אכן נכון. הקאצ' הוא שלא יודעים בדיוק מתי זה קורה וזה יכול לקרות בכל רגע בין 5 ל10 בערב. כמובן שאחרי שהם קופצים אל הצוקים הם לא נשארים שם אלא הולכים לקן שלהם שנמצא במקום מוחבא שאסור להתקרב אליו. בקיצור יש כמה דקות בכל הזמן הזה שבהם אפשר אשכרה לראות פינגווינים. אחרי שישבתי שעה וחצי וחיכיתי לפינגווינים, קצת נמאס לי וחזרתי לקמפסייט. לא נורא, אולי עוד יהיו לי הזדמנויות לראות פינגווינים בימים הקרובים.

לפחות הצליח לי עם הדולפינים :)