• Day 24

יום בדרכים

February 24, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

אחרי לילה בקמפסייט בcurio bay היום ביליתי את היום בנסיעה לעיר דנידין (כן כמו הרואה ובלתי נראה. עוד על העיר בפוסט הבא).

אנצל את ההזדמנות כדי לשתף אותכם בחווית הנהיגה בניו זילנד. כמה דברים שצריך להבין:

1. הרוב המוחלט של הכבישים הם כבישים עם נתיב אחד לכל כיוון. בכבישים כאלה מותר לנסוע 100 קמ"ש (בניגוד ל80 בארץ) ויש כמובן נהגים שנוסעים הרבה יותר מהר.

2. הדבר הבאמת כיף בנהיגה פה זה שמעבר לכל פינה יש נוף מטורף. עוד לא יצא לי להשתעמם בנסיעה פשוט כי הכל נראה כמו גלויה מסביבך.

3. כל כמה קילומטרים יש עצירה שבה יש נקודת תצפית או התחלה של מסלול קצר. ככה יצא לי כבר כמה פעמים לעצור במקומות רנדומלים ולראות דברים מגניבים ממש (ראו תמונות נוף ומפל).

4. בניגוד לארץ, רוב הכבישים לא עוברים ליד יישובים, ככה שצריך לפנות כדי להיכנס לתוך היישוב, אלא ממש בתוכם. כלומר כל כמה עשרות קילומטרים הכביש שאתה נוסע בו הופך להיות הרחוב המרכזי של עיירה קטנטנה בחור בניו זילנד. זה דיי נחמד כי יוצא לראות כל מיני יישובים שבחיים לא היית רואה אחרת.

5. נתקלים בלא מעט דברים מוזרים במהלך נסיעה פה. לדוגמה, היום באיזהשהו שלב הדרך שלי נחסמה ע"י קבוצה ענקית של כבשים. מסתבר שחקלאי היה צריך להעביר את הכבשים שלו ממקום אחד למקום אחר והיה חייב להשתמש בכביש הראשי (שהוא בעצם הכביש היחיד). כך יצא שבמהלך כקילומטר הייתי צריך לנסוע אחרי עדר כבשים עד שלבסוף הם פנו מהכביש. תכלס חוויה מצחיקה ממש.

בסה"כ אני מאוד נהנה מהנסיעה ממקום למקום.