Satellite
Show on map
  • Day 25

    Bibong Peak (poging 1)

    March 5, 2022 in South Korea ⋅ ☀️ 2 °C

    Vandaag weer een uitdagende wandeling gemaakt in de bergen ten noorden van Seoul. Het doel van vandaag: Bibong Peak met een hoogte van 570m, een leuke uitdaging. De route die ik had uitgestippeld loopt over een bergkam vanaf het metrostation. Volgens de kaart moest deze route uitdagend, maar niet te moeilijk zijn. Gelukkig was ik op tijd vertrokken, want ik had mij een beetje verkeken op de afstand. Als echte Nederlander ben ik gewend makkelijk 20km in een dag te kunnen lopen. Nederland is immers zo plat als een pannenkoek. Hier is dat toch echt anders en dat heb ik ook vandaag mogen ervaren. 10km in ruim 5,5 uur. Verklaring: routes die meer weg hebben van een rotswand dan een pad. Af en toe bestond het pad uit een enorme, schuin aflopende rotsplaat of waren er stukken waar je twee meter omhoog ging en één meter naar voren.
    Eenmaal bij de top aangekomen begon ik te twijfelen, het laatste stuk bestond uit een smalle rots waar de wind vrij spel had met aan weerzijden niks. Enkel diepte. Ik besloot dat ik vandaag genoeg uitdagende obstakels had overkomen en dit voor een andere dag is. Gelukkig was het uitzicht prachtig. Het weer was helder, de zon schijnt en de smog viel vandaag er mee. Hierdoor kon ik kilometers ver kijken en zelfs het campus was zichtbaar.
    Dit zal niet de laatste keer zijn dat ik deze top bezoek, dat laatste stukje wil ik toch erg graag beklimmen. Volgende keer kom ik terug met meer zelfverzekerdheid, handschoenen en bergschoenen.
    Read more