Satellite
Show on map
  • Day 24

    Botanische tuin

    March 4, 2022 in South Korea ⋅ ⛅ 12 °C

    In een poging wat rust te vinden in deze hectische stad heb ik een botanische tuin bezocht. Deze bestaat uit een binnen en buiten gedeelte. Buiten is echter niet veel te beleven; ook hier is het voorjaar nog niet begonnen. Toch wilde ik dit even meemaken om het verschil tussen winter, voorjaar en zomer te kunnen beleven. Zo vaak zal ik die kans niet krijgen in het buitenland, aangezien mijn meeste reizen plaats vinden in één seizoen.
    Over de botanische tuin:
    Het is niet zo gek dat ik deze plek heb uitgekozen als toevluchtsoord. Het is hun doel om een plek te ontwikkelen waar mensen van alle leeftijden even kunnen ontsnappen aan het hectische stadsleven waar rust nauwelijks te vinden is. Door bedreigde wilde planten in stand te houden en te kweken willen ze een omgeving creëren waarin de mens en planten in harmonie kunnen bestaan. Het is dus meer dan enkel een tuin of een rust plek. Er worden planten onderzocht en gekweekt met als doel ze beter te begrijpen en in stand te houden.
    Ik heb een korte compilatie gemaakt van alle mooie foto’s die ik gemaakt heb, omdat het er teveel zijn om los te plaatsen. Na het zien van de velen kleurrijke planten wilde ik voornamelijk focussen op de vorm van de bloemen en de unieke patronen die ontstaan.
    Ik ga hier zeker vaker naar toe, zeker als het voorjaar opgang komt, om de ontwikkeling van de natuur in een ander land te kunnen ervaren. Wel jammer dat het niet om de hoek is, het is namelijk één uur met de metro.
    Read more