Satellite
Show on map
  • Day 87

    Trip naar Busan - Dag 2

    May 6, 2022 in South Korea ⋅ ☀️ 21 °C

    Toevallig was een andere vriend van mij óók in Busan op deze dag. Daarom hadden we besloten wat leuk te doen. Busan staat bekend om zijn stranden én ook zijn golven. Het kan een mooie plek zijn om te surfen, mits er wind staat. Wil het toeval nou hebben dat het water bijna zo glad was als een spiegel. Gelukkig is daar een oplossing voor: Jet surfen. Je staat dan op een surfbord mét motor. Klinkt leuk en dat was het ook zeker, maar het is ook enorm lastig. Het is mij niet gelukt rechtop te staan. Des ondanks hadden we enorm veel plezier met zout water happen en over de ze te glijden op onze buik. Side note: ik heb hier geen foto’s van, mijn camera vindt water niet zo leuk.

    Van het surfen kregen we honger en we besloten daarom een lokale specialiteit uit te proberen: vis BBQ. Wat wij echter niet hadden verwacht was dat de schelpdieren nog zouden bewegen toen ze op onze tafel gezet werden. Het was in ieder geval vers laten we dan maar denken. Er zat ook nog wat lekkers bij: Beondegi, Beondegi is een klassiek Zuid-Koreaans straatvoedsel dat bestaat uit insecten van de poppen van de zijderups. Deze kleine diertjes worden gekookt of gestoomd en vervolgens gekruid voordat ze in kleine bekers worden geserveerd, of als bijgerecht in een restaurant.

    Na deze enerverende lunch ging ik op stap naar het noorden van Busan. Hier schijnt de mooiste tempel van heel Zuid-Korea te staan. Het was inderdaad erg mooi gelegen aan zee, echter waren er enorm veel mensen. Dit maakte het voor mij wat minder leuk. De drukte heeft wel een oorzaak. Een paar dagen later, zondag, is het de verjaardag van Boeddha en komen mensen de versiering bewonderen (voor ons is dat dezelfde dag als moederdag).
    Onderweg naar de tempel zagen we aan de overkant een soort kart baan op een heuvel. Hier kan je in een karretje naar beneden rijden. Het is vergelijkbaar met rodelen en was superleuk om te doen.

    Alsof we deze dag nog niet genoeg gedaan hebben we een lokale specialiteit geprobeerd: rijst soep met varkensvlees. Ik vond het niet heel bijzonder, maar was best lekker voor een keer. Om de avond af te sluiten gingen we naar een strand waar enorm zandsculpturen gemaakt waren.
    Read more