Trip naar Busan - Dag 3

May 7, 2022 in South Korea ⋅ ⛅ 22 °C

Zee.

Op de derde dag gingen we een aantal toeristische plekken bezoeken. Iets ten noorden van Busan is een treintje te vinden die je langs de kust naar de stad voert. Het uitzicht was niet geweldig vanwege de smog, maar het was in ieder geval beter dan in Seoul. Dit treintje bracht ons naar een klein kust dorpje waar we de lokale vissers in het water zagen. Interessant is dat deze duikers allemaal vrouwen zijn, iets wat zeker niet standaard is in Korea.

Bij dit dorpje in de buurt was ook een uitkijkplatform boven de zee. Dit platform heeft een glazen vloer. Om het glas te beschermen moest iedereen zachte overschoenen aan.

Eenmaal uitgekeken gingen we door naar een kabelbaan die je naar een eilandje brengt. Het leuke van deze kabelbaan is de glazen vloer in de cabine. Hierdoor kan je direct naar beneden kijken en de zee zien. Ik zag zelfs een paar grote vissen zwemmen! Op het eilandje hebben we een korte wandeling gemaakt en hadden we een leuk uitzicht op de haven.

Eenmaal terug op vaste land moesten we natuurlijk even langs alle marktkraampjes voor wat lekkers.