Satellite
Mostra sulla mappa
  • Giorno 96

    Hike/klimmen in Wolchulsan - 1

    15 maggio 2022, Corea del Sud ⋅ ☁️ 11 °C

    Wat was dit een lange, maar enorm mooie dag. Ik ben gaan klimmen en wandelen in Nationaal Park Wolchulsan. Dit ligt helemaal in het zuiden van Korea. Wolchulsan is het eerste gebied dat aangewezen werd als nationaal park en is tevens ook de kleinste. Hier ben ik niet op mijzelf heen gegaan. Via een website genaamd MeetUp heb ik een wandel groep gevonden die verschillende plekken in Korea bezoekt. Deze week was dat Wolchulsan. Het enige wat ik moest betalen was de busreis, want in Korea is de tour bus erg populair bij dit soort uitjes. De bus brengt je dan van Seoul naar het beginpunt van de wandeling. Deze tour bus was extra luxe, met brede, comfortabele stoelen.

    Ik vertrok op zaterdag nacht om 22:30. Om 23:30 was ik bij de bus. Ik reed dus midden in de nacht met alleen maar Koreanen naar de bergen, waar we om 04:00 aankwamen. In het donker haalden de Koreanen hun gasstelletjes tevoorschijn om hun ontbijtje te koken. Ik kreeg ook wat aangeboden: kleine inktvisjes in pittige saus met noedels en groente. Smaakt verassend goed zo vroeg op de dag.

    Om 05:00 begonnen we aan ons avontuur. Het begon rustig, maar al gauw ging het pad steil omhoog. Op dat moment was ik erg blij met mijn hoofdlamp, want het was nog steeds donker. We gingen steeds hoger, totdat we de eerste piek bereikt hadden. Hier namen we allemaal een paar mooie foto’s van de zonsopkomst. Dit was ook het punt waarop verschillende Koreanen hun klimspullen (touwen, slings en karabiners) tevoorschijn haalden. Deze zouden we nodig hebben op verschillende punten. Dit was namelijk niet zomaar een wandeling. Op sommige plekken hadden we touwen nodig om ons omhoog te trekken of om niet te vallen. Klinkt spannend, was het namelijk ook. Na 14 verschillende pieken te hebben gehad, kwamen we aan om het hoogste punt van vandaag: 736m. Het uitzicht was geweldig en de afgelopen 6 uur ploeteren zeker waard.

    Tussen door waren we nog wel een keer de weg kwijt. Het pad was al zo lang niet gebruikt dat het niet meer te vinden was tussen alle bamboe. Na een tijdje over de rotsen van een beek te klauteren vonden we eindelijk het pad omhoog.
    Leggi altro