Satellite
Show on map
  • Day 89

    Trip naar Busan - Dag 4

    May 8, 2022 in South Korea ⋅ ⛅ 15 °C

    Als afsluiter van dit weekend ben ik naar een tempel geweest: Seokbulsa. Voor deze wandeling had ik niet veel tijd, omdat ik om 14:00 zou vertrekken naar Seoul. Toch wilde ik graag naar deze tempel. Deze tempel is uniek in het opzicht dat het tussen de rotsten gebouwd is. Er zijn ook beelden uit de rotsen gehakt. Echter zijn deze niet zo oud als ik gedacht had. De monnik die de opdracht gegeven had om ze te laten maken deed dit in 1930. 90 jaar is erg recent voor de Koreaanse geschiedenis die meer dan 4000 jaar teruggaat. Om op tijd te zien ben ik rond 6:30 vertrokken vanaf het hotel.

    Toevallig was op deze zondag ook de verjaardag van Boeddha. Het was daarom erg druk, maar ook heel mooi. Overal hingen lampionnen en versieringen in de vorm van bloemen. Het was erg interessant om te zien hoe de mensen hun respect tonen voor Boeddha en bidden. Het was een erg kalmerende, rustige ervaring die ik zeker kan aanraden. Helaas kon ik niet al te lang blijven, ik moest immers nog 2 uur teruglopen naar de metro. Door flink door te stampen kwam ik precies op tijd bij de bus aan.

    Bonus:
    Overal in Zuid-Korea kan je plekken vinden om te rekken en strekken, trainen én naar de wc te gaan. Ja, zelfs in de bergen zijn zat wc’s te vinden, wat altijd prettig is om tegen te komen.
    Read more