Resultaten van vakken: cijfers

June 21, 2022 in South Korea ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag mijn laatste les gehad en daarmee is het semester voorbij. Laat ik maar beginnen met wat iedereen vast wil weten: wat zijn mijn cijfers? Op het moment van schrijven heb ik van twee van de vijf vakken een cijfer. Voor Koreaans heb ik een A. Als ik dat omreken naar het Nederlandse systeem kom ik uit op ongeveer een 7.5 – 8. Ik moet bekennen dat ik dit vak niet gehaald hebben als de examens op papier zouden zijn. Iedereen moest de toets online maken. Ik zat dus gewoon op mijn kamer, met mijn lesboek en mobiel tot mijn beschikking. Er was geen controle via de laptopcamera. Met behulp van Papago, dé Koreaanse vertaal app heb ik de vragen makkelijk kunnen beantwoorden. Ik voel mij wel een beetje schuldig, omdat ik normaal gesproken altijd hard studeer, maar de motivatie om Koreaans te leren was nergens te vinden. Over 3 weken heb ik die kennis toch niet meer nodig.
    Het andere cijfer dat ik heb gekregen is een B+ voor sieraden maken. B+ is ongeveer een 7. Hier ben ik ruim tevreden mee. Mijn resultaten zijn mooi, maar niet geweldig. Het is echt een lastig vak. Zeker om in een paar maanden onder de knie te krijgen. Zou ik het vak opnieuw volgen als ik de kans krijg? Nee, ik denk het niet. Hoewel ik veel geleerd heb, is het niet mijn ding. Ik maak liever functionele objecten en heb moeite met kunst begrijpen. Dat zal vast iets te maken hebben met mijn gedachtegang die veel te praktisch denkt en moeite heeft met het begrijpen van niet-tastbare zaken.
    Ik zal deze post bijwerken wanneer ik mijn andere cijfers binnen heb. Foto’s van mijn producten krijgen een eigen bericht hier onder die ik openbaar maak wanneer ik weer thuis ben.

Update:
    Voor keramiek heb ik een A+
    Design Product 1: A
    Cultuur en geschiedenis van Seoul: A+