Satellite
Show on map
  • Day 12

    Kashan historische stad

    September 20, 2022 in Iran ⋅ ⛅ 37 °C

    Kashan is een oude, zeer religieuze stad. Ik zie hier dan ook direct meer volledig bedekte vrouwen in zwarte gewaden lopen. We hebben een paar oude huizen bezocht en een moskee met school. We hebben ook een bazaar bezocht, deze was een stuk overzichtelijker dan die in Tehran en Esfahan. Natuurlijk konden we niet zonder wat thee.

    Terwijl wij hier waren, kwamen er steeds meer mensen in opstand tegen de dood van Koerdische Mahsa Amini. We zagen eerder al veel politie op straat en nu werkt het internet ook niet meer. We denken dat dit nog eens voor een flinke opschudding kan zorgen in het land. Maar goed dat ik morgen wegga. Ik wil niet in Iran zijn wanneer er protesten bezig zijn. Dan hoef ik maar op de verkeerde plek te zijn en word ik opgepakt om vervolgens nooit meer vrij te komen. Dit is al gebeurd met verschillende buitenlanders.
    Read more