Satellite
Show on map
  • Day 2

    Eerste dag

    March 11, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

    Vandaag is mijn eerste dag bij Nicky. Voor degene die hem niet kennen, Nicky woont hier op Lanzarote en is tijdens de coronapandemie naar Nederland gekomen om te werken. We begonnen de ochtend rustig met een klein ontbijt want dat is normaal hier. Nicky vroeg of ik zin had in een stukje fietsen. Tuurlijk dacht ik, niet wetende dat hij 30km bedoelde. Ik had verwacht dat we een klein stukje door zijn woonplaats zouden rijden. In plaats daarvan gingen we naar Puerto del Carmen. Daar wist Nicky namelijk een plek om te zwemmen. Ook heeft hij mij verteld dat de zon op dit tijdstip (11:00) nog niet zo sterk is.

    Na gezwommen te hebben fietsten we weer terug en begon ik de zon toch wel te voelen. Het was ondertussen al bijna 14:00, dan is het eigenlijk te heet om buiten actief te zijn. Na de lunch merk ik dat ik toch echt verbrand ben. Oeps.

    Het mag dan nu wel 18:00 maar onze dag zal nog lang niet over zijn. Nicky heeft eersterangs kaartjes gekocht voor een MMA gevecht waar een vriend van hem aan mee doet. Hij heeft een lift van een vriend geregeld, een snelle audio waarin we even met 180km/h over de snelweg gingen. (De maximale snelheid was 80). MMA staat voor Mixed Martial Arts, maar komt bij mij over als elkaar het hoofd inslaan. Het is wel interessant om te zien hoe enthousiast iedereen is. Er waren 8 gevechten en rond 24:00 was de laatste over. Nu gaan we avond eten in een klein Colombiaans tentje. Lekker eten, maar ik betwijfel of het gezond voor mij is.

    Alsof dit alles nog niet genoeg was, was het plan om naar Carnavalsfeest in een ander dorp te gaan en dan zou ik moeten rijden omdat ik de enige was die niks gedronken had. Gelukkig hadden ze hier geen zin in en liepen we in plaats daarvan naar iemand anders zijn huis om wat te drinken. We sloten de avond af met een kort stukje lopen terug naar huis.
    Read more