Satellite
Show on map
  • Day 20

    Arvika, Sverige

    August 3, 2015 in Sweden ⋅ ☀️ 14 °C

    För att Penguins-kartan inte riktigt gör rättvisa kommer en mer exakt bild av vår resa här! Och den utlovade listan av prylar som varit extra bra att ha med:
    1. Den lilla ryggsäcken som inte tar någon plats alls. Perfekt att ha som utflyktryggsäck, eller att ha "handbagaget" i och bara lägga överst i stora ryggsäcken på resan. Sen är det bara att knosa ihop när den inte behövs!
    2. Uppblåsbar nackkudde. Den tar knappt någon plats när den inte är uppblåst. Är inte min dock, måste skaffa en.
    3. Sidenlakan. Plötsligt ligger man i den där sängen som kanske inte var så fräsh som den såg ut. It happened. Eller om man ska sova på planerat ställe på en båt. Plus, skönt om det är för varmt för vanliga lakan.
    4. Kangas som jag fick av Joannas mamma innan resan. Den användes flitigt! Kjol, klänning, filt, kudde, solskydd, you name it! Ett plus att den matchade utflyktsryggsäcken!
    5. Brandvarnare/inbrottslarm. Behövde bara använda som brandlarm (på oroväckande många ställen), men på tågluffen ifjol kändes det tryggt med inbrottslarmet vid ett tillfälle! Inte heller min dock. Står också på önskelistan.
    6. Öronproppar + ögonmask. Need I say more?
    7. Y3 tvättmedel. Det är ju så praktiskt. Fattar dock inte varför tre st låg kvar i packningen.

    Med detta får jag väl säga farväl till denna resa och återvända till verkligheten. Men om en månad väntar nya äventyr, för då drar jag till croissanternas land! Gonna get fat. Ciao! <3
    Read more