Antilope Canyon X - Page - AZ

July 16, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Opgestaan in een zonnig en warm Flagstaff. Na een simpel maar prima ontbijt uitgecheckt en de rit naar Antilope Canyon begonnen. Even getankt, de auto en voor ons zelf een flinke beker fris (1,3 liter). Het is warm dus goed drinken moet 😃
    Een van de mooiste ritten ooit, het landschap veranderde van een cowboy heuvel landschap met dennenbomen naar een schilderij van kleuren en lagen. Op de foto komt het ook niet goed over hoe mooi het in het echt is.
    De X-canyon rondleiding hadden we geboekt om 12:20 dus een tijdsplanning. Halverwege de reis waren we ineens een uur kwijt en schrokken we even, we kwamen erachter dat Page een andere tijd dan de omgeving aanhoud en we gelukkig op tijd voor de tour zijn.
    Met de auto zijn we naar beneden bij de canyon gereden, met nog 10 auto’s. Daar werden we verdeeld in groepjes van 8 personen.
    Canyon (what’s in a name) was onze gids.
    “Other then that” had hij niet veel te vertellen over de canyon maar gaf precies aan waar we wat het best konden fotograferen. Het was heel erg indrukwekkend en prachtig om te zien! Ook de temperatuur was omhoog geschoten en na een flinke wandeling en een lange trap de canyon uit waren we ook blij weer in de airco auto te kunnen zitten.
    Het Best Western Lake Powell view hotel in Page was zo vriendelijk ons vroeg in te checken in een kamer met uitzicht, waardoor we gelijk een duik in het zwembad konden nemen.
    Fijn hotel met een waanzinnig uitzicht, in een dorpje met alleen hotels, restaurants en winkels, maar eigenlijk niet veel bijzonders, hoewel: opmerkelijk is wel dat we verderop door een staat rijden waar wel 8 tot 10 verschillende christelijke kerken allemaal naast elkaar staan. Het geloof is groot in Page blijkbaar.
    Na het zwemmen even naar een Taco Bell, en om verder de tijd een beetje te doden naar een Walmart gegaan, wat winkeltjes bezocht en nog even een drankje gedaan bij “Dam bar & grill”. Terug naar het hotel nog even wat buffalo wings en fried chicken wings gehaald en op de hotelkamer opgepeuzeld, slapen.