Roadtrip USA

July - August 2022
🇺🇸 Making Memorable & Magic Moments 🏜 Read more

Los Angeles LAX - Santa Monica CA

July 11, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 22 °C

Goede vlucht met KLM gehad, Happy BDay Stanley🎉 Feestelijk drankje gekregen van de purser. Leuk!
    Hertz huurauto is mooi, top: Een Chrysler Pacifica 2022 minivan met alles d’r op en d’r aan: van 2 multimedia schermpjes achter, ingebouwde camera om de achterbanken te kunnen zien op het dashboard scherm, tot ingebouwde stofzuiger (?). Tot einde van de reis de huur verlengd.
    Het Hilton Hotel Santa Monica waar we sliepen is fijn, dichtbij alles.
    Ongeveer 10min. naar Santa Monica Pier gewandeld en daar wat gegeten en gedronken. Helaas geen zon maar prima weer👌🏽 Op de Promenade Street verschillende winkels bezocht waaronder de (eerste van later blijkt, vele) Nike store. Daar heeft Zenne haar 1ste Jordan's gekregen voor haar overgang naar havo 3. Zenne blij! terug naar het hotel gewandeld. Rond 19:00 versleten op de kamer, ff chillen en slapen van de lange reis. Vandaag alleen al was fantastisch!

Beverly Hills - Hollywood - Culver City

July 12, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag trip langs Beverly Hills, Rodeo Drive, Hollywood, Walk of Fame en sneaker stores, sneaker stores & Sneaker Stores👟👟👟👟
    De dag begonnen met een echt Amerikaans ontbijt in een diner, erg leuk en lekker gegeten met ons eigen mini jukebox 🎶🎶
    Na de trip bij de Westfield Mall Culver City geshopt en gegeten. Helemaal top, weer versleten om 20:00 op de kamer, lekker chill. Fijne kamer in het Fourpoints Hotel Culver City, gratis ontbijt en upgrade naar grotere kamer Nice👌🏽

Universal Studios Hollywood - CA

July 13, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag weer een wens van onze ‘bucketlist’ doorgestreept: een bezoek aan Universal Studios Hollywood! 🎥🎞
    Een heerlijke zonnige dag (eigenlijk te 🥵 warm) en veel gezien. ‘s ochtends de file in en redelijk op tijd aangekomen : 9:30u en direct de Studio Tour gedaan. Daarna wél bijna 3 kwartier in de rij voor Jurrasic World - the ride 🎢💦. In de rij kreeg Zenne een kleine ‘dropping’ van een duif op haar haar en zoals de chinese cultuur zegt: dat geeft geluk! Hmmm: maar eens afwachten.
    Hierna even wat gegeten en toen naar de Transformer’s 3D adventure. Maar oei! : het was inmiddels in het park erg druk geworden en een wachtrij van 70min voor de Transformers 3D tour! Hé we kunnen op de foto met een real-life BumbleBee! Xavi, Zenne en Stanley gingen gauw in de rij staan. Maar toen moest BumbleBee opeens weg en stopte de attractie. Zwaar verbaasd liepen de mensen uit de rij weg behalve wij en 3 andere mensen. Toen kwam er een medewerker van het park naar ons toe en mochten we als compensatie direct naar de Transformer’s 3D adventure zónder wachten!! (Wachttijd inmiddels opgelopen naar meer dan 70min) Wauw! Wat een geluk! Zou dit dan tóch met Zenne’s dropping te maken hebben?
    Wát een top 3D attractie! Hierna konden Zenne, Xavi en Stanley nog op de foto met real-life Megatron.
    Het park was nu wel érg druk (ongv. 13u) en de zon begon nóg harder te branden. Besloten om nog 2 andere attracties te doen: Waterworld Live Stuntshow en Zenne en Xavi zijn de Harry Potter ride ingegaan. Het is nu inmiddels bijna 14:30u en zijn we via Taco Bell & Pink’s de file in gegaan terug naar het hotel. Bij het hotel aangekomen nog even een ‘dip in the pool’ en daarna eten bij het foodcourt in de mall naast ons hotel. Écht flink afgedraaid zijn we rond 21u op bed gaan liggen: chillen op telefoon, filmpje op laptop tot we allen in slaap vielen.

Reisdag met tussenstop Outlet Mall CA-NV

July 14, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 43 °C

Vandaag laten we het drukke LA achter ons en beginnen onze roadtrip naar Laughlin waar we een tussen-overnachting hebben geboekt bij hotel Avi resort & casino, richting de Grand Canyon. Een lange rit van ca 5 uur. Na het ontbijt rijden. Eerste tussenstop de Desert Hill Premium Outlet in Cabazon. Inmiddels is het hier rond de 40 graden. Heel leuk en ook de kinderen keken hun ogen uit: bij Levis broeken en shirt gekocht, polo’s bij Ralph Lauren en bij Gap wat shirts. Daarna even aftanken want we moesten door omdat het nog meer dan 3 uur rijden is. De kortste weg via de navigatie was via een b-weg, de 95. Dat hebben we geweten, dwars door de woestijn een 1-baans weg die vol heuvels zat. We vonden het erg spannend. Na 2 uur bij het hotel aangekomen, het Avi casino & resort met mooi zwembad en strandje aan de Colorado-rivier. Hier hebben we helaas geen gebruik van kunnen maken want ook al was het 119 Fahrenheit = 48 gr er hing een onweersbui boven ons. Gelukkig was er in het hotel genoeg te doen en zijn we lekker gaan eten en spelletjes gaan doen in de Arcade hal.Read more

Grand Canyon via “ROUTE 66” - AZ

July 15, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag opgestaan, uitgecheckt, koffie gehaald en gaan rijden. Rit van 3,5 uur voor de boeg. Maar eerst de tussenbanken van de auto in de vloer van de auto geklapt zodat de kids op de achterbank languit hun benen helemaal kunnen strekken. Een mega voordeel van deze Chevrolet Pacifica 2022 minivan, en heel fijn voor de kids achter met zulke lange ritdagen van soms meer dan 5 uur rijden.
    Langs de “40” ontbeten bij Wendy’s… hmm daar hadden we meer van verwacht. Naar de Grand Canyon toe hebben we een stuk originele “ROUTE 66” gereden.
    Rond 14:00 uur aangekomen bij de Grand Canyon, we zagen de donkere wolk al in onze richting komen en ja hoor net na de eerste foto’s barst het uit. We zijn gaan schuilen in de auto. Na de bui een 2e uitkijkpunt bezocht. De temperatuur ging van 31 naar 20 graden en daarna weer terug.
    Nog een ritje van 1,5 uur naar Flagstaff, Ingecheckt en heerlijk gegeten bij een steakhouse. Fijne afsluiting van deze mooie dag! ❤️

Antilope Canyon X - Page - AZ

July 16, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Opgestaan in een zonnig en warm Flagstaff. Na een simpel maar prima ontbijt uitgecheckt en de rit naar Antilope Canyon begonnen. Even getankt, de auto en voor ons zelf een flinke beker fris (1,3 liter). Het is warm dus goed drinken moet 😃
    Een van de mooiste ritten ooit, het landschap veranderde van een cowboy heuvel landschap met dennenbomen naar een schilderij van kleuren en lagen. Op de foto komt het ook niet goed over hoe mooi het in het echt is.
    De X-canyon rondleiding hadden we geboekt om 12:20 dus een tijdsplanning. Halverwege de reis waren we ineens een uur kwijt en schrokken we even, we kwamen erachter dat Page een andere tijd dan de omgeving aanhoud en we gelukkig op tijd voor de tour zijn.
    Met de auto zijn we naar beneden bij de canyon gereden, met nog 10 auto’s. Daar werden we verdeeld in groepjes van 8 personen.
    Canyon (what’s in a name) was onze gids.
    “Other then that” had hij niet veel te vertellen over de canyon maar gaf precies aan waar we wat het best konden fotograferen. Het was heel erg indrukwekkend en prachtig om te zien! Ook de temperatuur was omhoog geschoten en na een flinke wandeling en een lange trap de canyon uit waren we ook blij weer in de airco auto te kunnen zitten.
    Het Best Western Lake Powell view hotel in Page was zo vriendelijk ons vroeg in te checken in een kamer met uitzicht, waardoor we gelijk een duik in het zwembad konden nemen.
    Fijn hotel met een waanzinnig uitzicht, in een dorpje met alleen hotels, restaurants en winkels, maar eigenlijk niet veel bijzonders, hoewel: opmerkelijk is wel dat we verderop door een staat rijden waar wel 8 tot 10 verschillende christelijke kerken allemaal naast elkaar staan. Het geloof is groot in Page blijkbaar.
    Na het zwemmen even naar een Taco Bell, en om verder de tijd een beetje te doden naar een Walmart gegaan, wat winkeltjes bezocht en nog even een drankje gedaan bij “Dam bar & grill”. Terug naar het hotel nog even wat buffalo wings en fried chicken wings gehaald en op de hotelkamer opgepeuzeld, slapen.

Bryce Canyon Utah - Las Vegas Nevada

July 17, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 41 °C

Wat een dag…..
    Nadat Xavi gisteren het idee in de groep gooide om na Bryce direct door te rijden naar Las Vegas hebben we het hotel in Las Vegas een nacht bijgeboekt en het hotel bij Bryce geannuleerd. Het was een goed idee want smiddags zou het gaan regenen in Bryce en wat moeten we dan in een hotel daar doen de middag. Dus 🏎🏎🏎 vroeg vertrokken naar Bryce. Nog een glimp van Lake Powell gezien en de dam.
    Na 2,5 uur rijden bij Bryce aangekomen, onderweg hebben we weer genoten van de verschillende landschappen, wat mooi en indrukwekkend. Het verschil in tijd moesten we even aan wennen maar het uur dat we sochtends verloren, hadden we ‘s middags weer terug 😀.
    In Bryce hebben we goed gekeken en besloten de 3 mooiste uitkijkpunten te gaan bezoeken. Sunset Point, Bryce Point en vanaf daar zijn we gelopen naar Inspiration Point.. wat prachtig 😍
    Tijdens de rit naar Vegas kwam Stan tot de ontdekking dat Booking.com met het aanvragen van de verlenging van ons verblijf ook alle nachten met €500 omhoog gedaan had. Dus we een losse boeking hadden EN een boeking voor 4 nachten à € 1.000 (was € 500). PANIEK… we hebben de auto bij een truckstop gezet en zijn maar gaan bellen naar Booking.com!
    Gelukkig konden ze het terugdraaien en onze oude reservering weer laten gelden…. Zucht … we waren erg geschrokken.
    Na een rit van 5 uur, een paar keer file, zijn we uiteindelijk moe aangekomen in Las Vegas, de kinderen kijken hun ogen uit. Even een wijntje op de kamer gedronken en op ontdekking gegaan. Wat is het enorm groot allemaal. Kids hebben de Arcade hal bezocht en wij een wijntje in de bar met live 🎶. We moesten echter twee drankjes pp drinken dus laat de dag afgesloten na een FT belletje aan Zev voor zn 🎂. Die zal wel gedacht hebben 😂😂

Las Vegas - Nevada

July 18, 2022 in the United States ⋅ 🌧 38 °C

Onze eerste dag in Las Vegas, geweldig om hier te zijn. Lekker geslapen allemaal, Zenne en Xavi hun eigen kamer met 2x eigen queen bed en wij een andere kamer ernaast met groot kingsize bed, met connecting doors tussen de 2 kamers.
    Lekker rustig aan gedaan en ontbijtje gehaald bij een koffiezaakje in het Casino beneden. Wel een duur ontbijtje (€ 50) maar ja, je moet wat de eerste dag.
    Tijdens het ontbijt besloten vandaag langs de strip te gaan wandelen naar Caesars Palace, bij het zwembad liggen was helaas geen optie want ook hier is het bewolkt helaas.
    Het was een erg leuke wandeling, door alle casino’s en langs de straten. In Caesars hebben we natuurlijk de Mall gevonden. Wat een indrukwekkende mall is dit. Bij de H&M wat geshopt en uiteraard bij de sneaker-store Urban Necessities in de rij gestaan om naar binnen te mogen. 🙄 Niet voor niks gelukkig, de kinderen waren onder de indruk van de shop en Xavi superblij met de aankoop van nieuwe Nikes (met dank aan opa en oma). Deze had hij al een lange tijd op zn verlanglijstje staan. In de gloria is hij. Zenne niet helaas want alles wat ze zag was niet in haar maat.
    Onderweg terug wat gegeten bij een te dure kip-restaurant: the crack shack.
    De straten waren nat, het had ondertussen geregend in Las Vegas (?). De buien lijken ons te volgen deze vakantie. Terug in het hotel op bed geploft en ff chill…. Tot de Arcadehal weer riep en we lekker zijn gaan spelen.

Shop & Swim - David Copperfield - Vegas

July 19, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Vandaag de 2de dag in Las Vegas. ‘s ochtends op tijd uit bed gegaan om naar de Las Vegas Premium outlet mall south te gaan, wéér op sneaker hunt. Direct naar de Nike outlet waar we allen leuke sneakers (en vooral goedkope) zoeken. Xavi heeft leuke (goedkope) Air Max gevonden die hij en Stanley nemen, Leda en vooral Zenne helaas (weer) niet, tot haar begrijpelijk frustratie. Ze wilt zó graag nog een paar mooie nike’s! Andere sneaker-shops en winkels ook niets leuks gevonden. In de foodcourt nog pizza en Japanse teriyaki gegeten en rond 14u terug naar het hotel waar we lekker naar het zwembad gaan. Het is heel 🥵 warm - over de 40 graden - dus lang houden we het niet vol. Terug naar de kamer is het rond 15:30u en Xavi en Zenne gaan ff naar de Arcadehal beneden.
    Vanavond gaan we naar de David Copperfield illusieshow: “ Live the impossible dream ” in het MGM Grand Hotel Las Vegas. Het mega-cadeau van Leda & kids voor Stanley’s verjaardag. De show begint om 21:30u, 21u aanwezig dus we hadden besloten om eerst bij een restaurant in het MGM hotel te eten, dus we gingen rond 18:45u richting MGM. Via de loopbruggen in het MGM gekomen op zoek naar een leuk restaurant, echter vele mensen waren ook op zoek naar een tafeltje om te eten. Uiteindelijk bij een leuke steakhouse en bar gekomen: International Smoke. Daar heerlijke spareribs en ribeye gegeten. De prijzen zijn fors, maar ach: deze avond verdient het. Ondertussen worden de kids (en wij) steeds meer excited om naar de show te gaan.
    21u aangekomen bij de ingang van de show, wat popcorn 🍿 en🥤drinken gehaald en naar binnen de grote zaal in, een capaciteit van rond de 600 seats. Wij hadden front-row kaarten, een tafeltje voor met zn 4ren. Wauw! Wát een plekken hadden we: zo’n 3 meter van het podium en zowat in het midden van de rij, bizar gaaf!
    Het thema van deze show is: “ Live the impossible dream”. Het is een écht bizar en indrukwekkende show, zowel visueel als onverklaarbare illusies: complete Amerikaanse Cadillac auto wordt op het podium getoverd, mensen uit publiek getoverd en weer terug op het podium, tot een complete ufo van doorsnede van wel 10 meter 🛸 die opeens in de zaal opdoemt en wegvliegt. Ook omdat we zulke topplekken hadden konden we David Copperfield en de show ook letterlijk van dichtbij meemaken, wauw. Onverklaarbare en onnavolgbare cijfer-illusies waar je nog ‘s avonds in bed over nadenkt dat écht niet kan (waar zijn).
    En als ‘grande finale’ een dinosaurus 🦖 van wel 10 meter hoog op het podium uit het niets wordt getoverd en aan het “ happen” is naar het publiek. Z’n kop kwam ook zó dicht boven ons! Een topshow en een topbeleving, een van de gaafste belevenissen die we hebben meegemaakt. Mijn (Stanley) dank is groot dit te hebben ervaren met zn 4ren 🙏🏽.
    Na de show weer lekker de warmte in en foto’s gemaakt van Las Vegas by night. Via de loopbruggen nog even naar hotel Luxor want daar wilden Leda & Stanley nog even heen om herinneringen van 1999 terug te halen. Inmiddels is het rond 24u en hebben nog even wat drinken gehaald 🥂🍺🥤, op onze kamer gekletst en gedronken en toen het bedje in. Een dag om nooit meer te vergeten.

Derde dag Las Vegas

July 20, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 42 °C

Onze derde en laatste dag in Las Vegas was een rustige dag.
    Nadat we uitgeslapen hadden zijn we naar New York New York gelopen naast ons hotel. De achtbaan 🎢 die van binnen naar buiten het casino gaat is toch wel een rit die je gemaakt moet hebben.
    Zenne en Xavi zijn het samen gaan doen en vonden het erg leuk. Het kost een beetje ($19 pp) maar dan heb je ook wel een super leuke ervaring
    Daarna wilde we even brunchen, tja maar waar? We dachten Denny’s…..door de hitte en de drukte gelopen en aangekomen bij Denny’s….. vol. Wachttijd 40 min….. nou nee dat doen we niet. Inmiddels hebben we best trek, en zijn we bij het Hard Rock cafe gaan zitten.
    Een $12,95 Messi burger 🍔 zag er lekker uit, nou ja dan dat maar….het was inmiddels toch al rond 1 uur.
    Het is boven de 40 graden en een stuk wandelen in de drukte zagen we niet zitten. We zijn moe van de mensenmassa, de drukte en de warmte. We zijn lekker even gaan chillen op de hotelkamer.
    Nadat we ff gedut hebben en gerust zijn Stan en Xavi gaan poolen en Zenne en Leda gaan zwemmen…heerlijk chill.
    In ons hotel zit het restaurant Dicks, al vanaf het begin wilde Zenne daar graag eten dus die hadden we voor vanavond bewaard. Daar aangekomen nadat de monteur ons kluisje op de kamer had opengemaakt voor ons (gaf error), was er een wachttijd van 40min tot 1 uur. Dan zouden we rond 21 uur aan tafel zitten. Jammer voor Zenne maar dit slaan we over. Bij de italiaan Buca di Beppo was na 20min een tafel en zijn we daar gaan eten.
    Toen we naar onze tafel gebracht werden, groette een echtpaar ons die naast onze tafel zat. Toen we net zaten draaide de man zich om en gaf ons zomaar een voucher twv $25 die we in dat restaurant konden gebruiken, heel aardig! 😀
    Lekker gegeten, salade was weer heerlijk. Na het eten wilden de kids nog voor de laatste keer naar de arcade-hal en Leda en Stanley dan tóch (voor het eerst sinds ons bezoek aan Vegas) even een gokje wagen: heel “save” bij de $25 cents slotmachine begonnen hihi. Daar ging binnen ‘no time’ $4 doorheen. Dan maar een andere slotmachine. We hadden nog maar 1 briefje van $20 maar vonden dat eigenlijk te veel,… maar eens bij de $1 slotmachine ons geluk beproeven want hardcore gokkers zijn we! 😂 Leda trekt een paar keer aan de ouderwetse hendel en: “ting-ting-ting-ting!” 150 punten: cashen en €41 gewonnen haha! Inleg verdubbeld! Terug naar de kids in de arcade-hal hadden ze hun gespaarde punten van de afgelopen dagen ingeleverd voor een Excalibur shotglaasje en een drinkbeker met een spiraalrietje. Blij met de souveniertjes (wat uiteindelijk veel te veel gekost heeft 😌). Lekker een frozen yogurt voor Zenne en een Italiaans ijsje voor Xavi gehaald, wijntje voor pap en mam en terug naar de kamer, naar bed. Morgen vroeg op voor een lange rit naar Tulare dicht bij Sequoia National park. We hebben genoten in warm Las Vegas maar vinden het nu ook wel fijn de drukte weer uit te gaan.