Eerste dag San Fransisco

July 23, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Een onrustige ochtend, vroeg wakker, jongens om 6:30u op om kwalificatie F1 te kijken, Lukte in eerste instantie niet, daarna via andere vpn wel. Xavi ging toch slapen Stanley heeft nog gekeken en daarna ook slapen. Ontbijt kunnen we tot 9:30 maar de wekker hebben we zo vaak uitgezet dat we dat niet gingen redden. We zijn allemaal moe. Besloten om maar even te blijven liggen vandaag, het kan dus we doen dat.
    Rond 10:30u uiteindelijk opgestaan en rond 12u richting SF. Met de auto, uber overwogen en ook met shuttle van hotel naar het vliegveld en van vliegveld met de trein naar SF. Auto toch het meest praktisch maar is altijd spannend rijden in zo’n grote stad. Het is druk zodra we bij de pieren in de buurt komen. Zowel op de weg als naast de weg is het druk. Er is een soort markt langs vrijwel de gehele pieren en bij Fisherman’s Warf. Voor een roti(letterlikk)tentje staat bijv. een rij van wel 30 meter (?). Uiteindelijk aangekomen bij de garage pier 19.5 (tip van Rick en Es). We zijn er, met een halfuurtje van het hotel, prima!!
    Parkeren kost $25 voor de dag, valt mee.
    Xavi had de wandelroute naar chinatown al klaarstaan en Zenne had een dimsum restaurantje uitgezocht. Lekker gewandeld en aangekomen bij het eettentje…. Jammer weer staan de rijen mensen voor dit dim sum restaurantje buiten. Daar gaan we niet op wachten. Op zoek naar wat anders….
    Door Chinatown gelopen en diverse zaakjes bekeken, tot we er een zagen die ons aansprak, ze hadden dimsum dus mooi.
    Binnen werden we hartelijk ontvangen, aan de tafel werden we door Alice geholpen, de eigenaresse, een chinese vrouw van naar schatting tussen de 50 & 60 jaar. Toen ze hoorde dat we uit NL kwamen ging ze hélemaal los:
    Ze werkte als manager van een hotelketen en was in 1994 in een managers-uitwissel programma 3 maanden in NL geweest, dol op nederland en de mensen. Hele verhalen over wat ze meegemaakt had. Leuker nog niks ontbrak ons. De dumpling 🥟 die Xavi lekker vond, kwam ze nog 8 extra van brengen. De icetea die Zenne lekker vond, kwam ze een hele kan van brengen. En zo ging het door, het was zo leuk! De dimsum waren heerlijk, we hebben genoten. De kinderen mochten bij een tafe met lekkers nog iets uitzoeken … haha Alice ging los. Ze pakte een tasje en deed van alles wat er lag handen vol erin. Voor in het hotel zei ze… .zo aardig. Toen nog blikjes frisdrank en water erbij …. Met een volle tas en volle buik gingen we weg. Nog even een foto gemaakt met haar als afsluiting.
    Daarna doorgelopen naar Fishermans Warf, door de Italiaanse wijk. Gelijk ook Lombard street gezien, weliswaar in de verte, maar toch.
    Fishermans Warf was leuk maar mega druk. Pier 39 is een grote attractie met hardrock cafe en al en weer al die markt-tentjes. Even naar de waterkant gestaan en foto’s gemaakt en verder geslenterd en toen terug naar de garage.
    De rit terug was ook weer spannend en heel druk, de verkeerde afslag zorgde ervoor dat we op treasure island (brug richting Oakland, was dus niet de goede richting is) en daar gekeerd om weer de highway op te gaan de goede richting in.
    Terug in het hotel, gingen de kids lekker zwemmen in het overdekte zwembad en jacuzzi en wij even chill 🥂 Tot de kids met het idee kwamen een filmpje te pakken en daarvoor in de buurt te gaan eten. Xavi had het uitgezocht en was 10 min van ons hotel vandaan. Zo gezegd zo gedaan: uiteindelijk bij Jack’s bar & restaurant gegeten en daarna naar de film gegaan: Jurassic World: Dominion. Leuke film. Het was nét geen 1 uur toen we de bios uitliepen en snel terug naar ons hotel. bekaf op bed…lekker zzzzzzzzzzzzz