• Day 12

Sequoia National Park - San Fransisco

July 22, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag vroeg op voor onze reisdag naar Sequoia National Park en San Francisco. Ontbijt is tot 9:00 dus om 8:30 waren we net op tijd voor scrumbled eggs en een wafel te bakken.
    Op naar Sequoia National Park, 45 min vanaf het hotel … prima te doen. Bij de ingang van het park wisten we dat het 45 minuten rijden wat tot de grootste boom, The General Sherman Tree, wat we niet (meer) wisten was dat de weg er naar toe een slingerweg langs de rotsen was…. Heel spannend. Gelukkig reed Stan maar het was een hele zit. De 45 minuten werd 1,5 uur doordat er weg werkzaamheden waren. We hebben 2 keer 10 à 15 min stilgestaan in een file. Blijkt dat door de bosbranden, brandende bomen het wegdek beschadigd hebben en dit hersteld moest worden. De schade van de bosbranden was goed te zien. Onderweg hele stukken met een soort zwarte stokjes te zien, erg hoor.
    In het park waren ook niet alle stops toegankelijk, de eerste mogelijkheid voor ons was de General Sherman Tree. Dus dat was voor ons goed.
    Geparkeerd en de hike was “maar” 70” meter naar beneden (en omhoog 😩). Maar het was prachtig, het bos en de reuze bomen, super! Echt de moeite waard.
    Mooie foto’s gemaakt en de bomen bekeken toen vol goede moed aan de slinger-rit terug naar beneden begonnen. Het wàs al druk maar nu is het nòg drukker overal, je merkt dat het hoogseizoen is. Allerlei nationaliteiten hoor je praten. Het ging iets vlotter gelukkig, goed gereden Stan!
    Rond 15:30u waren we weer beneden in de bewoonde wereld en zijn we gaan tanken, plassen en eten.
    Leda is de rit naar San Francisco begonnen en heeft hem ook afgemaakt. Ook best een moeilijke rit want de wegen zijn slecht en veel vrachtverkeer om ons heen. Ook een lang stuk een 2 baans weg. Nabij San Francisco gelukkig weer betere en bredere wegen maar wel harde wind. Rond 19:30u arriveerden we in ons hotel, alles goed gegaan 👍🏽. Van 39 graden naar 19 graden in een dag, dat was wel ff slikken, truien weer aan!
    De kamer was klaar en de aardige Giovanny hielp ons met veel grappen aan gratis parkeren (a $12 pd) en gratis upgrade naar een suite. De kids gelukkig, ruime kamer met keukenblok, woon en slaapkamer vinden ze heerlijk. Giovanny liet zelfs nog een extra bed plaatsen omdat het sofabed toch wat krap is voor 2. Dat klopte idd 😞
    De kids verdwenen naar het zwembad en wij naar de bar. Nog wat eten en drinken besteld te hebben afgepeigerd in bed. Morgen SF verkennen,..Trusten 😴😴😴