Santa Barbara - Ventura / Otto

July 27, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Op tijd uit bed gegaan voor ons ontbijt. Heerlijk buiten in de zon ontbeten, in een mooie buiten-omgeving van dit hotel Hampton Inn & Suits in Buellton en Leda nog even relaxed met Els & Wim gefaceTimed. Na het ontbijt bijtijds vertrokken uit ons hotel naar Santa Barbara. Bij vertrek was het zonnig, aan de kust bewolkt en tot onze verbazing was het in Santa Barbara zonnig! Fijn!
    Auto geparkeerd en lekker gewandeld naar de straat met verschillende tentjes en Spaanse vlaggen. In tegenstelling tot vele andere steden en plekken in Californië heeft Santa Barbara vele terrasjes. Het stadje is mooi, schoon en het heeft een leuke gezellige open relaxte sfeer. Doet heel Spaans aan.
    De dames moesten naar de wc dus gelijk een terrasje opgezocht even wat gedronken. Heerlijk relaxed.
    Daarna naar de pier gewandeld, leuke om te doen en daar oesters gegeten, lokale specialiteit, en lekker geluncht op de pier op ‘t terras in de zon, zo fijn.
    De tijd vliegt voorbij, dus terug naar de auto om naar het hotel in Ventura te rijden want we hebben vandaag met Otto afgesproken.
    Rond drie uur half 4 waren we pas in Ventura bij ons geboekt hotel: Crowne Plaza Ventura Beach en we konden gelukkig inchecken. Even contact met Otto gehad, zij waren al naar huis vanuit de pool dus zwemmen ging niet meer lukken.
    Otto zou naar ons toe komen rond zessen, ook prima.
    Stan en Leda zijn de pier op gaan wandelen, de kids gingen chillen op de kamer, helemaal goed.
    De pier van Ventura is de langste pier van Californië en ‘t was leuk om te zien en op te lopen, het weer en vooral de wind was nog wat koud. Daarna even een Roseetje op het terras van het hotel maar het was best fris, harde wind.
    Otto was rond half zeven bij ons, we zijn naar de steakhouse Aloha naast het hotel gegaan en hebben heerlijk gegeten, dankjewel Otto!
    Na het eten hebben we nog een afzakkertje genomen in de bar van het hotel met Otto, én nog snel even gefacetimed met Wim & Els.
    Zo leuk alle (oude) verhalen en foto’s gedeeld en gezellig gekletst. Rond 23u ging de bar dicht en zijn we opgestapt, Otto gegroet en terug naar de kamer waar de kids al eerder heen waren gegaan. Nog ff cillen 🥂 en daarna lekker slapen.
    Weer een fijne, leuke dag. Trusten……