Disneyland - California Adventure Park

July 29, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Vroeg op vandaag voor ons bezoek aan Disneyland Anaheim California. Eerst een ontbijtje bij Denny’s en daarna gegaan!
    Met de auto was het vijf minuten tot de parkeergarage. Het is enorm groot allemaal en goed georganiseerd op z’n Amerikaans. Eerst parkeren, dan door poortjes voor tassen controle en metaalpoortje. Dan in treintjes naar de ingang van het park. We hebben gekozen voor het Disney Adventure Park en we zijn op tijd dus de wachtrijen vallen (nog) redelijk mee. Al snel lopen we in het park, blijft indrukwekkend, een complete cartoon wereld waar je ineens loopt.
    We besluiten de drukste attractie gelijk te doen, 60 min wachttijd voor webslingers: a spiderman adventure… maar ja je móet wel anders kom je nergens in. Dit is een 3D attractie van Spiderman.
    We vonden het allemaal erg leuk maar kort, dus voor we het wisten stonden we weer buiten.
    Zo next.. we zien dat er bepaalde rijen flink in wachtrijen zijn gegroeid (sommige naar 120 min) dus maar ff kijken of we voor de kids de “Lightning lane” (fastlane) kunnen regelen want Leda en vooral Stanley gaan de rollercoasters niet in! Dit kost wel weer €40 extra per persoon maar ja, scheelt wél veel tijd denken we. Dit kan je ook via de Disney-app regelen maar het lukt maar niet! Grrrrrr!
    De kids willen heel graag in de Radiator Spring Racers attractie dus daar maar bij de ingang gevraagd of we de fastlane kunnen boeken kunnen doen want je kan ook per attractie een fastlane optie bestellen. Daar worden we echter verwezen naar de service bij de ingang van het park, dat dus weer bijna een half uur teruglopen is, …2de Grrrrr! Dán maar een andere attractie en zijn Xavi en Zenne in de icredicoaster 🎢 gegaan en wel in de rij voor single riders. Je wordt dan naar de overgebleven lege plekken verwezen maar dan wél alleen. Geeft niet want dit scheelt minstens een half uur wachten. Het is ook warm en de meeste wachtplekken zijn (half) in de zon en geen ventilatoren of verkoelend dauwwater om de wachtende mensenmassa te koelen, in tegenstelling bij Universal Studios die dit wel had.
    De ride duurde 2min maar was leuk. Nu maar even eten: bij een restaurant bij de Pixar-pier. Alles moet ook weer via de Disney app gereserveerd worden en je wanneer je tafel gereed is wordt je een sms’je gestuurd. Maar dit werk ook weer half want naar buitenlandse nummers blijkt dit niet te werken. 3de Grrrrrrr! We kunnen in de rij wachten (in de brandende zon) totdat onze tafel gereed is. 3 tot 4 andere families die ook niet gereserveerd hadden gaan ons wél voor,….. wij blijven wachten en bij na navraag staan we toch écht op de wachtlijst wordt ons geïnformeerd ,… geduld hebben is een schone zaak. Uiteindelijk een tafel toegewezen en gegeten. Het eten was goed, Amerikaans veel en niet heel duur.
    Op naar de volgende attractie: de Grizzly River Run.
    Helaas is die tijdelijk buiten gebruik! 4de Grrrr! Misschien later wel even want t is een leuke waterattractie voor met z’n 4ren. Dan gaan de kids maar in de Soarin’ attractie, wachttijd 40 minuten. Leda & Stanley denken dat het een soort rollercoaster is dus wij lopen even een rondje winkeltjes en ploffen op een bankje. Half in de schaduw want warm is het zeker.
    Na deze attractie toch besloten in de Grizzly River Run te gaan: hij was weer open en de wachttijd zou momenteel 75 minuten. We staan (gelukkig) nog niet 10min in de rij (van een rij met een wachttijd van 75min) horen we door de speakers dat deze attractie helaas weer tijdelijk buiten werking is: 5de Grrrrr! We worden het wel een beetje zat nu in die brandende zon. En samen besloten om even wat winkeltjes te bezoeken en naar ons nieuwe hotel te gaan. Disneyland Anaheim USA is en blijft een ervaring al hadden we alle 4 er meer van verwacht.
    De rit naar ons nieuwe hotel Marriot Burbank airport is weer dezelfde als die van gisteren maar gelukkig niet zoveel file. Aangekomen bij ons hotel rond 17:00u mooi chique hotel en mooi terras en zwembad (wel kleiner dan op de plaatjes) maar prima. Lekker buiten op t terras gegeten en wijntjes gedaan. Rond 22:30u gaan slapen. Xavi en Stanley in 1 bed voor de TV want die willen ‘s ochtends F1 kwalificatie Hongarije kijken. Nog 3 nachtjes en al dan weer naar huis. Het gaat helaas snel en onze vakantie loopt op z’n end,.. 🥲