• Day 13

Chicago dag 1.

July 27, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Vi startede dagen som de sidste par dage, med medbragt morgenmad på hotel værelset. Vi er dog lidt udfodret da der intet køleskab er her, så vi skal helst ha ting der kan overleve uden køleskab. 😅 vi fik gjort os klar og ville så egentlig gå til toget, men da vi fik slået op hvor det lå var det over en times gang væk. Så tænkte vi at vi kunne køre til stationen, men så var det næsten nemmere og billigere (troede vi, i følge en app med parkering i byen) at køre ind til byen og se efter gratis eller billig parkering. HOLD DA OP en masse trafik der er i byen og de kører som jeg ved ikke hvad! 😧😅 vi kunne ikke rigtig finde en p-plads og klokken begyndte at nærme sig 12, så vi besluttede at tage sight seeing i byen i morgen og tage toget derind og gå rundt. Så vi kørte lidt mod øst i Chicago og kom til et stort aquarium som vi havde besluttet vi gerne ville se. Entre var dyrere end vi havde fundet frem til, men da det jo nu var det eneste vi havde planlagt for i dag var det okay. Vi købte billet så vi havde adgang til at se alle akvarierne/bassinerne. De havde et område med flode i skovområder i syd amerika, de havde tropisk, atlanter havs fisk, stort set alle områder både ferskvands fisk og saltvandsfisk. Det var super spændene. De havde også en sektion med 2 store bassiner en med delefiner og en med beluga whales (hvidhvaler i følge google translate). Havde godt nok lidt en blandet følelse ved hvalerne, det var på den ene side vildt fascinerende at kunne se dem så tæt på, og på den anden side syntes jeg det er meget forkert at holde så store dyr der som regel migrerer meget rundt i havene i så "små" bassiner. Men det var vildt fedt at se det store aquarium, Shedd aquarium. Derefter gik vi lidt op langs en havn, det var helt vildt flot, sindsyg god udsigt ud til en masse både der var på vandet i det gode vejr. Vi satte os ned på havnekanten og snakkede lidt og fandt et sted på nettet i byen som vi ville ind og spise på. Vi gik tilbage mod bilen, den kunne kun være i parkeringskælderen ved aquariet til klokken 18. Vi kørte derefter længere ind mod byen og krydsede fingre for at der var parkering ved resturanten. Vi blev lidt skuffet, det var der ikke. Så vi kørte rundt om blokken for at se om der skulle være en ledig parkeringsplads ude i siden af vejen, det var der heldigvis. Vi spiste på et hyggeligt sted med salat bar, det var godt nok lækkert efter alt det fastfood på køreturen i går! 😅 da vi var blevet mætte kørte vi hjem ad for at vaske tøj, på vejen holdte vi ind i et supermarked for at finde noget at hænge tøjet til tørre på. Det blev en pakke med de der ellastikker med kroge på. Så var det hjem og finde udaf hvor de kunne hænge. Efter lidt udfordringer med at få vekslet 6 dollar om i 25 cent mønter lykkedes det at få vasket og kørt et enkelt tørretumbler læs. Ellastikkerne sidder sammen og hænger henover værelset, fra lampe til lampe. 😄 i morgen venter en lang og spændene dag med sightseeing i byen, så nu er det vidst snart sengetid, godnat! 😄😴😴Read more