2. og sidste dag i Chicago.

July 29, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 20 °C

Vi startede morgenen som de sidste par morgener med morgenmad på hotellet. Vi fik gjort os klar og set lidt på hoteller i Nashville, inden vi kørte mod en Wrestling butik, jeg havde lovet Yunus at tage i. Den var på vejen mod stationen, hvor vi skulle parkere og med toget ind til byen. Det viste sig dog at denne butik ikke var en rigtig butik, da man skulle bestille sit merchandise og få det tilsendt eller afhente det et par dage efter. Så enden blev at når jeg får en amerikansk adresse bestiller vi det over nettet. Vi kørte videre til stationen og fandt heldigvis en gratis parkeringsplads tæt på. På stationen var der meget dårlig skiltning med hvordan og fra hvilket spor vi kunne komme ind til Chicago. Stationen var ret øde så der var ikke rigtig nogen at spørge. Kort tid efter vi var ankommet kom dog en mand og tømte skraldespande som vi så kunne spørge om vej. Vi kom ind til Chicago. Vi satte kurs mod en slags landbrugsbørs, da der i en guide bog Charlotte havde fundet stod de gav guidede ture. Dog fandt vi ud af disse guidede ture ikke fandtes længere (bogen var fra 1992). Så gik vi vidre til den højeste bygning i Chicago og har været højeste bygning i verden, hold da op den var høj!!! Derefter gik vi vidre til en anden børs men her gjaldt det samme som for landbrugs børsen, de gav ikke guidede ture længere. Men securitymanden/receptionisten fortalte os vi kunne gå til Chicagos federal reserve bank, der var et museum. Så der gik vi hen, det var meget spændene at se. Charlotte var i sit es og kunne forklare mig lidt mere om inflation og deflation (hed det vidst nok). Så fik vi frokost, da vi lige var færdige med det kom en regnbyge så vi blev siddende lidt og så på hoteller i Nashville og fandt et. Da bygen var ovre gik vi vidre og så et par skulpturer. Derefter satte vi kurs mod den ældste bygning i Chicago, et vandtårn, der som den eneste stod tilbage efter en brand i 1800 tallet der brændte hele byen ned. Vi gik i en souvenir butik på vejen og da vi kom ud derfra stod det ned i stænger! Så vi løb op til en cafe som det vidste sig havde lukket så vi gik videre i regnen og søgte efter ly, vi endte på dunkin donuts hvor vi bestilte en iste, men den var godt nok dårlig! 😅 så forsvandt regnen og vi kunne forsætte. Vi gik over i en park og så en stor skulptur der lignede en bønne, en stor sølv bønne man kunne spejle sig i. På vejen til vandtårnet gik vi forbi to ens bygninger med parkering på de første 18 etgager og md i alt 60 etager. De resterende etager var lejligheder. Så kom vi til det gamle vandtårn, der stod masser af hestevogne foran, så vi skulle da også lige hen og klappe en af pinto hestene foran en vogn. 😄 så gik vi videre til den vidst nok 2. Højeste bygning i Chicago i håb om at komme op i den, men da vi nåede frem sagde de der absolut ingen sigtbarhed var deroppe så det måtte vi droppe, ØV! Så fandt vi et sted at spise på vej hjem ad mod stationen, derefter gik vi mod stationen. Vi missede lige akurat vores tog så vi måtte vente 3 kvarter. Der var en eller anden stor event eller festival i byen så toget var fyldt af ædru, halv fulde og meget fulde mennesker. Vi kom til stationen og tog så bilen hjem derfra. Da vi kom hjem fik vi pakket det meste i bilen så vi er klar til i morgen. I morgen skal vi så køre fra Chicago til Nashville, en tur på ca. 8 timer. Så nu skal der hviles inden den lange køretur, godnat! 😄😴😴Read more