Route 66 - forsættelse!

August 5, 2016 in the United States ⋅ 🌙 25 °C

Vi kom op og afsted omkring 8-9. Charlotte placerede sig i bilen med 2 telefoner og sit kamera og så var vi ellers klar! - en telefon med route 66 tegnet op og en til billeder.

Den første severdighed ifølge telefonen vi stødte på var lige ved siden af hotellet, en gammel mel fabrik. Vi kørte forbi en masse forskellige steder blandt andet over en gammel bro, diverse gamle bygninger, igennem en nærmest forladt spøgelses by.

Vi spiste morgenmad på en slags rasteplads, med statuer med bison og i indianere og en tepee. Der var desuden en stor butik med diverse ting til hjemmet i cowboy og indianer stil. Mange sindsygt flotte ting! Vi holdte ind et lille hyggeligt sted til frokost, her snakkede vi lidt med servetricen, hun var meget interesseret i danmark og hvad vi syntes om USA. Hun skulle betale 4000 dollar hvert semester, hun ville gerne læse medicin. Hun syntes det var ret vildt da vi så sagde at vi fik skole gratis og blev betalt for det. Men var også ret forbløffet over hvor meget vi må betale i skat for de goder.

Vi kørte gennem en masse små byer, nogle rette døde og forfaldne, mens andre var mere velholdte og med mere liv. Det er sjovt at se hvor forskelligt der er herovre fra de store byer vi har været i tidligere til de små byer her på route 66. Det er også sjovt at se og høre forskel på hvordan folk klæder sig og hvilken accent de har. Hernede er det mere "cowboys" mens det længere oppe i New York, Washington og Chicago mindede mere om derhjemme i storbyen.

Vi fandt et lille hyggeligt hotel her i texas hvor vi skal sove i nat. I morgen skal vi lige så stille køre mod Santa Fe i New Mexico, langs route 66. Når vi kommer derover ad bliver det endnu mere indianer land, det bliver spændene. Så med endnu en lang dag i bilen foran os og en masse spændene oplevelser, vil jeg nu sove. Godnat! 😄😴😴